tirsdag, oktober 07, 2008
Hva er sannhet?
Er det riktig av den 15. utgaven av Norsk Litteraturfestival, med temaet "sannhet", å innvitere David Irving som foredragsholder?
mandag, oktober 06, 2008
Lunsjtrening
Det ble et blodbad
Det ble en opplevelse, Green Day-badet med Ann. Det var stearinlys, det var badeskum, det var en tung lysestake som "heldigvis" traff meg i panna.
søndag, oktober 05, 2008
Oh, valgets gleder...
What to choose? Etter å ha feiret kanelbullens dag på Café Linné i går, gikk vi innom St. Per-galleriaen. I såpebutikken Lush kjøpte jeg en Green Day og en Melting Marshmallow Moment.
Nå har jeg tenkt å ta et bad med Ann, men er litt usikker på hvilken jeg skal velge.
På websiden står følgende om Green Day:
Skogen är underbar! Vackra klargröna mossor som täcker stenar och stammar och strålar som sprider sig genom lövverk ner på uråldriga stigar. Även om du inte hinner iväg på skogspromenader är det en tröst att kunna stanna hem och ta ett bad med Green Day. Patchouli, nässlor, salvia och cederträolja ger stillhet och ro och förvandlar ditt badrum till ett hemligt skogsparadis!
Jeg fant ikke noe om Melting Marshmallow Moment, men i butikken sto det følgende:
Sjunk ned i ett rosa, fluffigt marshmallowbad med supermjukgörande kakaosmör.
Jeg satser på en Green Day...
På websiden står følgende om Green Day:
Skogen är underbar! Vackra klargröna mossor som täcker stenar och stammar och strålar som sprider sig genom lövverk ner på uråldriga stigar. Även om du inte hinner iväg på skogspromenader är det en tröst att kunna stanna hem och ta ett bad med Green Day. Patchouli, nässlor, salvia och cederträolja ger stillhet och ro och förvandlar ditt badrum till ett hemligt skogsparadis!
Jeg fant ikke noe om Melting Marshmallow Moment, men i butikken sto det følgende:
Sjunk ned i ett rosa, fluffigt marshmallowbad med supermjukgörande kakaosmör.
Jeg satser på en Green Day...
lørdag, oktober 04, 2008
torsdag, oktober 02, 2008
When You Wish Upon A Star...
Som jeg nevnte etter forrige fektetrening, så trenger jeg bedre kondisjon. Heldigvis blir kondisjonen min fort bedre. Grunnlaget er bra. Jeg har en lettrent kropp.
I går gikk det bra. Foruten et par mentale "lapser" da Jakob og jeg trente uten å telle poeng - jeg fokuserte på fleche, og han på degage - så gikk det meste (mye) min vei. På tirsdag slo jeg Sofie 10-8. I går ble det 10-3, men det er i konkurranse det virkelig gjelder, og på tirsdag er det Värjkamraternas igjen.
Marcus G dukket også opp i går. Han er "lefty", som Anton, og en dyktig fekter. Vi trenger flere slike. Om jeg får ønske meg én fekterelatert ting, så er det at Marcus, Jocke, Gustaf og Julle (og gjerne flere) skal komme og trene i hvert fall én gang i uken. Det hadde løftet hele klubben. Inntil det skjer, får jeg gjøre mitt beste for å yte de som satser motstand.
Forøvrig så vant Filip 13-15, igjen.
I går gikk det bra. Foruten et par mentale "lapser" da Jakob og jeg trente uten å telle poeng - jeg fokuserte på fleche, og han på degage - så gikk det meste (mye) min vei. På tirsdag slo jeg Sofie 10-8. I går ble det 10-3, men det er i konkurranse det virkelig gjelder, og på tirsdag er det Värjkamraternas igjen.
Marcus G dukket også opp i går. Han er "lefty", som Anton, og en dyktig fekter. Vi trenger flere slike. Om jeg får ønske meg én fekterelatert ting, så er det at Marcus, Jocke, Gustaf og Julle (og gjerne flere) skal komme og trene i hvert fall én gang i uken. Det hadde løftet hele klubben. Inntil det skjer, får jeg gjøre mitt beste for å yte de som satser motstand.
Forøvrig så vant Filip 13-15, igjen.
onsdag, oktober 01, 2008
Andre fiolinleksjon...
Min erfaring fra idrettens verden kommer godt med på fiolinleksjonene. Det muskulære i det å gnikke en "stråk" over strengene i riktig vinkel, eller å plukke på strengene med lillefingeren, uten å bruke øynene, er relativt enkelt.
Bedre kondis er et must...
Etter at kondisen sviktet i kampen mot Filip, var det slutt på fine støt og medgang for undertegnede, men det går over.
Lærdom: Fortsett å gå ut hardt, bruk beina mer og ha høyere intensitet i fektingen. Erfaring: Kondisen blir bedre og bedre.
mandag, september 29, 2008
Dagens UNT...
Her er resten av UNT-artikkelen (klikk for større bilde):
søndag, september 28, 2008
Hinder-/høydehopp, paleontologi og Aros
På veien stanset vi på paleontologen, med blant annet nordens største samling av dinosaurer, og på zoologisk museum.
Deretter ble lunsj på Max på Stora Torget og enda en Crunchy Nacho "verdens beste" Burger på meg. Den er god.
Vi avsluttet første halvdel av dagen med litt lek på en inntil nå ukjent lekepark som vi døpte til Aros-parken etter veien den ligger ved.
PS. Meija har på seg sin nye Kenzo-trøye som Mamma-Ann hadde med seg hjem fra Danmark.
Klikk på bildet.
lørdag, september 27, 2008
fredag, september 26, 2008
torsdag, september 25, 2008
Santa Lucia med ekstra pepperoni
Jeg slo tidlig fra meg muligheten for å trene fekting i dag, men da Meija og jeg akkurat hadde blitt ferdige med pizzaen, så dukket barnevakten allikevel opp.
Hurra!
Tung i magen slepte jeg meg inn på uppsalapisten, og gjorde mitt beste.
Det skal ikke så mye til før mitt beste funker enda litt bedre, men jeg merker at jeg gjerne vil trene (i.e. få leksjoner) på flere teknikker for å øke repertoiret.
Hjelp! Noen?
Men inntil det skjer noe på leksjonsfrontens så skal i hvert fall ikke jeg fylle magen med noe som helst før treninger...
Uansett så var det gøy i dag også. Det er faktisk gøy å fekte :)
Forresten, lykke til i Tallin, gutter.
Tallin er en fin by. Fra familiens besøk i april i 2007.
Hurra!
Tung i magen slepte jeg meg inn på uppsalapisten, og gjorde mitt beste.
Det skal ikke så mye til før mitt beste funker enda litt bedre, men jeg merker at jeg gjerne vil trene (i.e. få leksjoner) på flere teknikker for å øke repertoiret.
Hjelp! Noen?
Men inntil det skjer noe på leksjonsfrontens så skal i hvert fall ikke jeg fylle magen med noe som helst før treninger...
Uansett så var det gøy i dag også. Det er faktisk gøy å fekte :)
Forresten, lykke til i Tallin, gutter.
Språkförbistring?
Fra Aftonbladet: "Den 4-årige pojken och hans familj skulle ta tåget från Lund, men det gick inte som de tänkt sig. Den lille pojken hann aldrig kliva ombord på tåget. Och när pappan vände sig till personalen fick han inget stöd."
"Tåget hade redan börjat köra när kunden hann fram till tågföraren. Tågföraren hadde svårt att förstå om det var en person eller ett föremål som var kvar på perrongen. Han hade allt fokus på att köra tåget."
Om jeg i tankene setter meg selv i samme situasjon, altså at jeg av en eller annen grunn ikke får med meg min 4-årige datter på toget før det lukker dørene og kjører, og at jeg "i panikk" kontakter personalet for å få stanset toget uten å få fram budskapet på et for svenskene forståelig språk, så hadde jeg trukket i nødbremsen og hentet datteren min, full av skam over at alle de andre passasjerene hadde blitt utsatt for min tabbe, men ens eget barn er viktigst, og tabber kan alle gjøre.
"Tåget hade redan börjat köra när kunden hann fram till tågföraren. Tågföraren hadde svårt att förstå om det var en person eller ett föremål som var kvar på perrongen. Han hade allt fokus på att köra tåget."
Om jeg i tankene setter meg selv i samme situasjon, altså at jeg av en eller annen grunn ikke får med meg min 4-årige datter på toget før det lukker dørene og kjører, og at jeg "i panikk" kontakter personalet for å få stanset toget uten å få fram budskapet på et for svenskene forståelig språk, så hadde jeg trukket i nødbremsen og hentet datteren min, full av skam over at alle de andre passasjerene hadde blitt utsatt for min tabbe, men ens eget barn er viktigst, og tabber kan alle gjøre.
onsdag, september 24, 2008
Fiolin
Jeg liker å lære nye ting. Uansett hva det er. Det er spennende, utfordrende og stimulerende. For ganske nøyaktig to år siden begynte jeg på et kurs i crawl.
I dag begynner jeg på et fiolinkurs.
Jeg har aldri holdt i en fiolin, men har alltid vært fascinert av fiolinens vidunderlige lyd.
I går hentet jeg en fiolin hos Nylund & Son. I dag gnikket jeg på den.
Nå lurer jeg på hva i alle dager jeg har gitt meg i kast med...
I dag begynner jeg på et fiolinkurs.
Jeg har aldri holdt i en fiolin, men har alltid vært fascinert av fiolinens vidunderlige lyd.
I går hentet jeg en fiolin hos Nylund & Son. I dag gnikket jeg på den.
Gårsdagens fekting gikk bra
I stedet for å fokusere på en teknikk, et move eller noe spesifikt, så bestemte jeg meg for å bøye knærne litt mer enn vanlig og gjøre alt litt fortere. Det fungerte bra, og jeg ble uvanlig sliten. Her trengs det tydeligvis mer kondis, og litt mindre å slepe rundt på. På den annen side så er det ikke en OL-satsing jeg driver med, men en morsom hobby.
Forresten, jeg slo Björn, igjen...
Morgenvekt, mandag: 79,6
Morgenvekt, onsdag: 77,7
Forresten, jeg slo Björn, igjen...
Morgenvekt, mandag: 79,6
Morgenvekt, onsdag: 77,7
mandag, september 22, 2008
Mor mi kom på besøk fra Norge...
...en siste gang før hun flytter hjem til Portugal for vinteren.
Det ble et hyggelig besøk med mat, kultur og hvile.
Ann har kjempet med noen far-away-elephants den siste tiden og snek seg til litt hvile i Anatomiska teatern i Museum Gustavianum.
På Lisa Strömbecks "New Friends"-utstilling på Uppsala Konstmuseum.
På kvelden etter at Besta hadde reist hjem til Norge, booket vi en tur til Portugal med hjemreise fra Spania.
søndag, september 21, 2008
Abonner på:
Innlegg (Atom)



