Viser innlegg med etiketten Meija. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Meija. Vis alle innlegg

onsdag, april 02, 2008

Det går opp, og det går ned...

Som jeg nevnte på mandag, så var det feber i huset. Og som Ann nevnte på tirsdag, så påvirker sånt den sykes nærstående.Noe det ikke er blitt sagt så mye om, er hvor mye sånt påvirker hverdagslige rutiner, søvn, jobb og evt. trening/konkurranser - men som folk flest vet, så er det søvnen som ryker først. Og det funker helt ok, en stund.

I går kveld var det värjkamrat-tävling på uppsalapisten igjen, som det er i starten av hver måned. Jeg gikk på et par forsmedelige tap, men slo Björn, og selv om jeg havnet på 4. plass så leder jeg fortsatt sammenlagt etter tre konkurranser.

Nå kan det bare gå én vei...

mandag, mars 10, 2008

Självportrett

I dag var Ann og jeg på utviklingssamtale i barnehagen. Konklusjon: Meija trives og har det bra. Hun kan mye, som alfabetet og tall. Hun teller til 29, men så blir det tjue-10, tjue-11, og så videre. Hun er sosial og imponerer med sitt kunstneriske talent.

Følgende akvarell ble til i november i fjor, da barna fikk i oppdrag å male seg selv, men Ann og jeg fikk ikke se den før i dag.

søndag, mai 27, 2007

I går syklet pappa og jeg til Vårdsätraviken.

mandag, februar 26, 2007

Pappa, jag älska dej

Lørdag morgen satt jeg ufrisk ved frokostbordet og "led" da ei lita jente klatret opp i fanget mitt, ga meg en klem og sa: "Pappa, jag älska dej".

Resten av dagen oppholdt jeg meg i sengen med Stieg Larssons: "Jenta som lekte med ilden".

En bra dag.

fredag, februar 23, 2007

En nydelig start på dagen

Nå er det min tur til å være syk og snørrete, men etter å ha sovet dårlig enda en natt, og hatt pusteproblemer, nesa er som murt igjen, så skal det allikevel ikke mer til enn en titt i Meijas seng for å gjøre starten på dagen helt utrolig herlig.Lurer på hvor mange sovebilder jeg har tatt av henne?

søndag, februar 18, 2007

Va gö du?

Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du?...osv.

onsdag, februar 07, 2007

Feber og ny sofa i huset...

Syk og trøtt
Sykere og trøttere
Frisk og trøttest

fredag, januar 12, 2007

På vei til "jobb"

De siste nettene har det snødd litt og i dag gikk Meija hele veien til dagis.

tirsdag, januar 09, 2007

Juleferien er over

Første arbeids- og treningsdag i 2007.

Juleferien er over, Meija er tilbake på dagis, jeg er tilbake på kontoret og fektingen har startet opp igjen.

Meija syntes det var kjempegøy å være tilbake på dagis.

På kontoret feide jeg unna en episode av Pet Rescue for Animal Planet og et par episoder av Robbery Homicide Division for Viasat. En bra start på arbeidsåret.

Fektingen startet opp igjen og jeg fortsatte som i fjor, med noen forventede seire og noen forventede tap. Jeg slo for eksempel Filip E. og Johan W., men tapte mot Björn Johansson. Å slå Johan er aldri forventet, men det skjer. Å slå unge Filip blir nok verre og verre framover, så mye som han trener. Å slå Björn blir også vanskelig. Om det skjer er nok mer avhengig av hans eventuelle dårlige dag enn at jeg plutselig har blitt en bedre fekter enn han. Men som farsan sa: "Den som gir seg er en dritt".

Det beste med dagens trening, i tillegg til at jeg fektet ganske bra, var at jeg fikk en kort fekteleksjon.

Det trengs for å holde motivasjonen oppe.