Viser innlegg med etiketten Ny Murkelpark 2010. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Ny Murkelpark 2010. Vis alle innlegg

tirsdag, februar 16, 2010

Ny Murkelpark, dag 9

Samtidig som gravemaskinmannen har gravd opp enda mer, har Lasse fra kommunen vært i full sving med å fargelegge bakken i tråd med planen for den nye parken.

Det hjerteformede området, rett over der Lasse peker, skal bli et sitteområde med solskydd i form av to løv - og det havner rett bak der han står på bildet.

mandag, februar 15, 2010

Ny Murkelpark, dag 8

Dagens utvikling synes best ved å sammenligne fredagens bilde med dagens.

Det har også blitt mer frost på trærne.

fredag, februar 12, 2010

Ny Murkelpark, dag 7

I dag ble både Meija og jeg litt usikre på om arbeiderne har vært på jobb, for vi så ingen store inngrep...

Det eneste vi faktisk så var at det hadde kommet opp et nytt skilt.

torsdag, februar 11, 2010

Ny Murkelpark, dag 6

I dag sendte jeg følgende spørsmål til kommunen: "Jeg og min datter følger utviklingen av den nye Murkelparken i Norby og lurer på hvorfor veien heter Murklevägen når parken heter Murkelparken?"


Svaret kom fort, overraskende fort: "Hej! Bifogar utdrag ur Språkregler för namngivning av gator mm, antagna av Kommunfullmäktige. Det var ett flertal namn som ändrades och alla skyltar kunde inte bytas ut på en gång men meningen är att skyltar ska bytas ut varefter de blir dåliga av t ex väder och vind. Jag ska skicka en påminnelse till Gatukontoret som har hand om gatuskyltarna. Med vänlig hälsning Eva Landqvist, Lantmäteriassistent."

(Klikk for større bilde)

Dagens utvikling i Murkelparken er at kommunefolka har gravd opp alt. Nå er også Meijas favoritthuske røsket opp av bakken og i ferd med å demonteres. Den gode nyheten der er at den skal på plass igjen i den nye parken, og at alt er i rute, i følge arbeideren jeg snakket med.


Den 22. september i 2005 så sandkassa i parken slik ut.

onsdag, februar 10, 2010

Ny Murkelpark, dag 5

Det eneste som står i parken nå, er Meijas favoritthuske. Alt annet er jevnet med marken, bortsett fra dusjen i hjørnet.

tirsdag, februar 09, 2010

Ny Murkelpark, dag 4

Da jeg satt og jobbet i sofaen i dag, hørte jeg hvordan kommunefolka holdt på med gravemaskinen i lekeparken, og jeg ble av naturlige grunnen nysgjerrig på hva dem hadde utrettet i dag, så på vei for å hente Meija, tok jeg følgende bilde:

Lekeapparatet Meija har vokst opp i og lekt i hver sommer,
er røsket opp av bakken.



Slik så det ut på sommeren i 2006.

mandag, februar 08, 2010

Ny Murkelpark, dag 3

I dag har kommunearbeiderne fjernet enda mer snø, revet sittegruppene og bordene, og revet opp gyngedyrene.
Det som gjenstår av gamle saker er dette lekeapparatet og denne husken.

Forresten, her er planen for den nye Murkelparken

fredag, februar 05, 2010

Ny Murkelpark, dag 2

I går måkte kommunefolka unna litt snø i parken,
og i dag satte dem opp et gjerde.


På vei hjem fra dagis traff vi Meijas kompis, Astrid,
som lekte i snøhaugen med sin mamma og lillesøster, Klara,
som ble tre år i januar.

Og de hoppet litt i snøen før vi gikk hjem.

Ny Murkelpark, dag 1

På vei til dagis i går møtte vi kommunefolka som skal renovere parken etter at den har forfalt kraftig de siste årene.

På vei hjem fra dagis lekte Meija i de nye snøhaugene.