Viser innlegg med etiketten ting og tang. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten ting og tang. Vis alle innlegg

tirsdag, april 08, 2008

Ultimate Defence & Para Jumper

Etter dagens fektetrening, jobbet jeg et par timer, til mat-och-sovklockan ringte kl. 22.00, som en påminnelse om at jeg skal begynne å legge meg.

Enkelte dager går jeg rett og legger meg (og ser litt film på ipoden), andre dager, som i dag, rydder jeg litt, jobber litt til (om jeg er midt i noe jeg vil bli ferdigere med), eller spiller (noe som skjer veldig sjelden).

I dag ble det en halvtime med Ultimate Defence......fulgt av fire-fem Para Jumper-hopp, blogging og bar det rett i seng.

tirsdag, februar 26, 2008

30. februar

Dagens googleøvelse: Hvilket år hadde svenskene 30. februar, og hvorfor?

onsdag, juli 04, 2007

I dag logget jeg meg på Telenor-chatten for å følge opp sms-problematikken.

Etter en halvtimes chatting med Martina, og noen test-sms-er til Norge, ble det endelig registrert en feilmelding.

Men det merkeligste, det mest sjokkerende, det aller utroligste, det fantastisk idiotiske (stryk det som ikke passer) med hele chatten, var forøvrig Martinas kommentar at Telenor Sverige og Telenor Norge "inte har nått SMS avtal". WHAT?!

lørdag, juni 30, 2007

For noen dager siden ble jeg oppmerksom på at min bror, i Norge, ikke mottar sms fra meg, om jeg ikke svarer på et fra han. Altså, nye sms fra meg leveres ikke, merkelig nok. Naturlig nok lurte jeg på om det var andre som ikke får sms fra meg? Betaler jeg for noe som ikke leveres? Jeg logget meg på telenor.se og chattet med Oscar på kundeservice.

Overraskende nok så fant ikke han ut noe som helst, og sa at det kan bli forsinkelser til utlandet.

Jeg nevnte ikke at jeg har en samboer som for eksempel har vært på jobb i Australia, New Zealand og Japan, og at mine sms-er til henne kom fram raskere enn til Norge.

Jeg sendte deretter mail til kundeservice hvor jeg forklarte problemet.

For noen dager siden ble jeg oppringt av ei dame fra Telenor som lurte på om jeg var fornøyd med mitt nye abonnement.

Nei, sa jeg, og forklarte problemet.

Det var merkelig sa hun, vi får håpe det løser seg, da.

Nei, sa jeg. Vi skal ikke håpe på noe som helst. Du skal gripe fatt i dette og løse det.

Jeg skal melde fra til kundeservice, sa hun.

I dag logget jeg meg på chatten til Telenor, og ifølge Sofie var det ikke registrert noe som helst på meg, og hun ba meg ta kontakt på mandag.

søndag, juni 03, 2007


Bilen i forgrunnen er en Jaguar XJ6 fra 1969 som brødrene Tom og Ken herjet med på 70-tallet. Den fungerer fortsatt, og har klart seg gjennom Meijas tre første år også. Polis-bilen mistet framakselen en time etter at Meija kjøpte den på torsdag. Imponerende kvalitet, og ikke.

onsdag, mai 30, 2007

28 maj, kl. 18:15 Ljungby, Posten har tagit emot försändelsen.
28 maj, kl. 19:27 Strålfors Svenska AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren.
28 maj kl 20:19 Jönköping, Försändelsen har sorterats.
29 maj kl 05:18 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats.
29 maj kl 12:07 Posten Företag Kungshörnet, Försändelsen har passerat Postens Företagscenter för vidare transport till mottagarens Serviceställe.
30 maj kl 11:32 ICA Supermarket Norby, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe.

30. mai, kl. 12.36.

tirsdag, mai 29, 2007

SMS fra Ann

1002: Varmt i Warsawa :)
1047: Bagaget er kvar i Sverige...

mandag, mai 28, 2007

0706: Morgenprosedyre innledes. 0713: Morgenprosedyre brytes. Naboen på andre siden av gata spør om vi ble frastjålet sykler i natt. Nei, svarer jeg. Han forteller at fire sykler på hans side av gaten ble stjålet i nattens mulm og mørke, og han holder opp en avklippet lås. 0714: Morgenprosedyre fortsetter.

1611: Dagishenteprosedyre innledes. 1632: Dagishenteprosedyre avbrytes av at Meija sier: "Titta, sykkel."

Vi tar med oss sykkelen og ringer på hos naboen. Den er hans. Han blir ekstatisk.

Det var en gang vi begge kunne la sykler stå ulåste. Den tiden er over, for lenge siden.

1636: Isbilen kommer.

1640: Hjemme.

fredag, mai 25, 2007

rsstroom reader ønskes

For noen uker siden spiste Ann og jeg god mat i Stockholm, i selskap med Anns mor, Robine, og hennes mann, Gunnar. Deretter gikk vi på Oscars Teatern og så Singin' In The Rain. En fin opplevelse, som planlagt.

I går delte Ann og jeg en Meze PiatoTzatziki, ved elven i Uppsala. Også en fin opplevelse, som planlagt.
Deretter bar det galt av sted. I utgangspunktet hadde vi tenkt å gå på Lisa Miskovsky-konserten på Katalin, men jeg følte mer for å svime litt rundt.

Etter en stund endte vi opp på Spider-Man 3.

Disappointed!

Ikke fordi det var en dårlig film, selv om jeg syntes den ble veeeeeldig lang, men mer fordi jeg angret på at jeg var så svimete at det ikke ble konsert.

Sett gjennom etterpåklokskapens knivskarpe brilleglass, så hadde det helt klart blitt en bedre opplevelse.

Plan the work, work the plan - oftere. Eller kanskje det passer bedre med: Plan the play, play the plan?

torsdag, mai 17, 2007

17. mai

For to år siden skrev jeg innlegget "Hvorfor feires 17. mai, egentlig?", og jeg syntes det var på tide med en liten oppfriskende kortversjon i dag:

"Torgslaget, kalles en rekke oppløp i Oslo 17. mai 1829. Karl Johan hadde forbudt enhver festligholdelse av dagen, men en større menneskemengde hadde om ettermiddagen hilst dampskipet Constitutionens ankomst med hurrarop og sang og var deretter dratt opp til Stortorvet. Myndighetene ble nervøse, og den i virkeligheten helt fredelige masse ble jaget bort av tilkalt kavaleri og infanteri. Dette fremkalte sterk forbitrelse, som særlig rettet seg mot stattholderen, grev Baltzar von Platen, og umuliggjorde hans stilling i Norge. Den stemning Torgslaget fremkalte, førte til et gjennombrudd for festligholdelsen av 17. mai."

For denne nordmannen, i utlendighet, blir det en rolig dag på kontoret i stedet for en forblåst dag i vindtunnelen i Bedford. Norge neste år, med Meija på skuldrene? For å feire Norges bursdag og grunnloven.

Bildet er av Alfred, Meijas tremenning i Norge.

tirsdag, mai 01, 2007

Morgenkaffe i senga


Å skrive etter innfallsmetoden. Helt ok. Spesielt i mangel av et tema (en tittel), som nå. Og der kom tittelen på plass. I mangel av en morgenavis, sitter både Ann og jeg med hver vår bærbare i senga, på denne siste av langhelgens fire fridager, og skriver. Før hun tok sin fram, lå hun og leste i "Pinocchio-effekten" og drakk morgenkaffe. Jeg har surfet rundt på nyhetssider, msn-et med Tom, sjekket "climatecrisis.net" (vi så på Al Gore-filmen i går, etter en dag "i myrstacken", og montering av ny sykkel på kjøkkengulvet mens jeg drakk øl).

Jeg må drite. Straks tilbake...

Forresten, jeg har jo både bærbar og trådløst nettverk, så det er jo ikke noe som hindrer meg i å både skrive og..."nnnng".

Hvor var jeg? Jo. Morgenkaffe i senga. Det var en gang, tidligere i år, at vi hadde fri og ble liggende i sengen og fikk lyst på morgenkaffe. Ann hentet avisen, og en fin tradisjon ble født - en som har vokst til å inkludere frokost, surfing, blogging...

Tilbake i senga.

...mens Meija hopper i senga, leser, eller ser på video. I dag har det blitt både Spirit og Mulan.

Bildet er fra en av Meijas favorittrestauranter, som vi dro til etter at hun hadde våknet fra ettermiddagsluren "på stan" i går.

Men nå får det være nok. Ha en fin dag :)

fredag, februar 16, 2007

Vulgær-humor

Medietilsynet har sensurert denne Kill Buljo-traileren på grunn av "vulgær humor". OMFG.

tirsdag, januar 23, 2007

Nye norske frimerker

Når eventuelle utenforstående finner veien innom Davids skydivebloggar er det nok enkelte som lurer på hvorfor det står så lite om fallskjermhopping på bloggene. Vel, jeg kan ikke svare for andre og har ikke tid til å skrive alt jeg hadde tenkt - jeg har to NCIS-episoder å gjøre i dag før jeg skal en tur til Stockholm i kveld - så et nytt norsk frimerke får bli mitt skydivealibi.

Edit: Det blir også spennende å se hvor bra dette BASE-spillet blir.

fredag, januar 12, 2007

Tvangstanker

For mange år siden jobbet jeg med en fyr som hadde noen artige tvangstanker. Han hadde sikkert mange andre enn de to jeg la merke til på kontoret.

Tvangstanke 1: For han var det ikke nok å se at det ikke lå noe i innkurven hans, han måtte kjenne etter med fingeren også.

Tvangstanke 2: Da han låste kontordøren sin for å gå hjem, låste han den fra innsiden, gikk ut gjennom min og kjente på sin egen dør at den virkelig var låst.

Jeg vet ikke hva han gjorde de gangene jeg gikk fra jobben før han, men uansett, tvangstanker kan bli alvorlige greier om de tar overhånd.

For mange år siden hadde vi en amerikansk videomann på landslaget i formasjonshopping. En på laget la merke til at videomannen gikk gjennom den samme rutinen hver eneste gang før han skulle hoppe. I hans øyne så det nok ut som en tvangsmessig greie. Derfor spurte han en gang hva videomannen trodde ville skje om han ikke gjorde alt i samme rekkefølge.

Videomannen tenkte seg litt om og begynte å endre "tvangstankene" og rutinene sine.

En ting henger ikke nødvendigvis sammen med det andre, men en stund senere omkom videomannen i en fallskjermulykke, omtrent samtidig som min kontorkollega låste døren, gikk ut gjennom mitt kontor og sjekket at sin dør var låst fra utsiden også.

Denne bloggposten ble inspirert av Davids "Konsten att lära sig att INTE cykla".

Selv liker jeg at ting har sin faste plass, men slike "tvangstanker" passer best når man er single, har jeg notert meg.

onsdag, januar 10, 2007

Vektstatistikk

I oktober begynte jeg å veie meg både morgen og kveld.Høyeste/laveste morgenvekt: 79,70/77,20
Høyeste/laveste kveldsvekt: 80,80/77,80
Høyeste/laveste dagaverage: 80,00/77,85
Vinterkräksjukan synes godt på grafen


Jeg har spist som vanlig, trent som vanlig og drukket nok vann i løpet dagene, samt kost meg med øl, is og potetgull (chips).

Lærdom: I løpet av dagen kan kroppsvekten variere opptil 2,2 kg uten at jeg føler meg noe bedre eller verre. Life is good.