Viser innlegg med etiketten familie. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten familie. Vis alle innlegg

lørdag, mars 01, 2008

41 år

Det ble en fin dag, som i fjor.
En heldag med Ann, som i fjor.
Med overraskelser for alle sanser, som i fjor.

Ann overrasket meg med profesjonell helkroppsmassasje, synstest (jeg trenger nye briller), økolunsj på Eko (som i fjor), kunst på konstmuseet, sol og bad på BAD og tilltugg på TILLTUGG (et nydelig sted).Som sagt, en fin dag.

tirsdag, juni 19, 2007

Grillade kycklinglårfiléer med gorgonzolafyllda gnocchi, rostade pinjenötter och ruccola vänd i citronjungfruolja. Høres godt ut? Det var godt. Jeg spiste for mye til middag i går. Mums.

mandag, februar 26, 2007

Pappa, jag älska dej

Lørdag morgen satt jeg ufrisk ved frokostbordet og "led" da ei lita jente klatret opp i fanget mitt, ga meg en klem og sa: "Pappa, jag älska dej".

Resten av dagen oppholdt jeg meg i sengen med Stieg Larssons: "Jenta som lekte med ilden".

En bra dag.

fredag, februar 23, 2007

En nydelig start på dagen

Nå er det min tur til å være syk og snørrete, men etter å ha sovet dårlig enda en natt, og hatt pusteproblemer, nesa er som murt igjen, så skal det allikevel ikke mer til enn en titt i Meijas seng for å gjøre starten på dagen helt utrolig herlig.Lurer på hvor mange sovebilder jeg har tatt av henne?

søndag, februar 18, 2007

Va gö du?

Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du?...osv.

onsdag, februar 07, 2007

Feber og ny sofa i huset...

Syk og trøtt
Sykere og trøttere
Frisk og trøttest

mandag, januar 22, 2007

Middag: Uke 3

Forrige ukes midagsretter besto av (på svensk) Broccolisoppa, Räk- og basilikapasta, Torsk med keso- och örtröra, Falukorv med broccoli og majs, Gryta med grön curry (ja, samme rett som forrige uke siden ingen hadde lyst på ananaskassler), Baconpytt og tilslutt Wokat bögflesk.

Summa sumdilidum: Jeg digger supper. Stekt fisk er også godt, og falukorv er aldri feil.

onsdag, januar 17, 2007

Laksesuppe og gryte med grønn karri

Köttbullar og makaroni er godt, men etter at vi begynte på årets matkalender, en ny rett for hver dag, har gourmetmåltidene avløst hverandre.

På menyen for årets første uke sto Appelsinkoteletter (vi endret det til digre kyllingfileter), Heta korvgrytan, Grönsaksplettar med tzatziki, Köttfärsris, Pasta med valnøtt- og persillesaus, laksesuppe og Högrävsgryta med franska tilbehör.

Den andre uken fråtset vi i Pastaskruer med olivensaus, Fiskeboller med rekesaus, Blomkålsuppe med curryfraiche, Köttfärsgulasch, Kyllinggryte med grønn karri og Svamprisotto med stekt ryggbiff.

De beste rettene per uke ble avslørt på direkten, i overskriften. Nydelig.

fredag, januar 12, 2007

På vei til "jobb"

De siste nettene har det snødd litt og i dag gikk Meija hele veien til dagis.

tirsdag, januar 09, 2007

Juleferien er over

Første arbeids- og treningsdag i 2007.

Juleferien er over, Meija er tilbake på dagis, jeg er tilbake på kontoret og fektingen har startet opp igjen.

Meija syntes det var kjempegøy å være tilbake på dagis.

På kontoret feide jeg unna en episode av Pet Rescue for Animal Planet og et par episoder av Robbery Homicide Division for Viasat. En bra start på arbeidsåret.

Fektingen startet opp igjen og jeg fortsatte som i fjor, med noen forventede seire og noen forventede tap. Jeg slo for eksempel Filip E. og Johan W., men tapte mot Björn Johansson. Å slå Johan er aldri forventet, men det skjer. Å slå unge Filip blir nok verre og verre framover, så mye som han trener. Å slå Björn blir også vanskelig. Om det skjer er nok mer avhengig av hans eventuelle dårlige dag enn at jeg plutselig har blitt en bedre fekter enn han. Men som farsan sa: "Den som gir seg er en dritt".

Det beste med dagens trening, i tillegg til at jeg fektet ganske bra, var at jeg fikk en kort fekteleksjon.

Det trengs for å holde motivasjonen oppe.