Viser innlegg med etiketten jobb. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten jobb. Vis alle innlegg

torsdag, februar 08, 2007

Strek i regningen

Den planlagte krypekvelden med laget utgår til fordel for en afrikansk drapssak.

onsdag, januar 24, 2007

The Odds Are Good...

Sitter med TV-serien Men In Trees. Relasjonscoachen Marin Frist (Anne Heche) havner i et lite høl i Alaska med ti ganger så mange menn som kvinner, og snakker om menn med servitrusa i baren da denne sier: The odds are good, but the goods are odd.

En bra setning, men ikke så lett å oversette.

fredag, januar 19, 2007

Allantoin

Er straks ferdig med et program til TV-shop om det fantastiske hudpleieproduktet Velform New Today. Det er mulig at akkurat dette produktet gjør som det lover, hva vet jeg?

Det er også mulig at Allantoin, som er det virksomme stoffet i denne kremen er så fantastisk som programmet gir inntrykk av, hva vet jeg?

Og det er faktisk mulig at Allantoin, som er hentet fra sekretet til Helix Aspersa, faktisk er bedre enn dyre kosmetiske inngrep for å fjerne "skin imperfections" som rynker og arr, hva vet jeg?

At kremen også utsetter aldringsprosessen er jo også et fungerende salgsargument, men, gråhåret og aldrende, som jeg begynner å bli (40 dager igjen før jeg fyller 40), så er jeg like imot utseendefikseringen og aldringsfrykten som da jeg var 20, faktisk.
Titta pappa, en Helix Aspersa!

Noen burde få en snigel på ögat.

tirsdag, januar 09, 2007

Juleferien er over

Første arbeids- og treningsdag i 2007.

Juleferien er over, Meija er tilbake på dagis, jeg er tilbake på kontoret og fektingen har startet opp igjen.

Meija syntes det var kjempegøy å være tilbake på dagis.

På kontoret feide jeg unna en episode av Pet Rescue for Animal Planet og et par episoder av Robbery Homicide Division for Viasat. En bra start på arbeidsåret.

Fektingen startet opp igjen og jeg fortsatte som i fjor, med noen forventede seire og noen forventede tap. Jeg slo for eksempel Filip E. og Johan W., men tapte mot Björn Johansson. Å slå Johan er aldri forventet, men det skjer. Å slå unge Filip blir nok verre og verre framover, så mye som han trener. Å slå Björn blir også vanskelig. Om det skjer er nok mer avhengig av hans eventuelle dårlige dag enn at jeg plutselig har blitt en bedre fekter enn han. Men som farsan sa: "Den som gir seg er en dritt".

Det beste med dagens trening, i tillegg til at jeg fektet ganske bra, var at jeg fikk en kort fekteleksjon.

Det trengs for å holde motivasjonen oppe.