Viser innlegg med etiketten hjemme. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten hjemme. Vis alle innlegg

tirsdag, juni 19, 2007

Grillade kycklinglårfiléer med gorgonzolafyllda gnocchi, rostade pinjenötter och ruccola vänd i citronjungfruolja. Høres godt ut? Det var godt. Jeg spiste for mye til middag i går. Mums.

søndag, mai 27, 2007

Potetgnocci med sjampinjong, bacon, pinjenøtter, fersk spinat, vitløk og parmesan. Lyrisk.

mandag, februar 26, 2007

Pappa, jag älska dej

Lørdag morgen satt jeg ufrisk ved frokostbordet og "led" da ei lita jente klatret opp i fanget mitt, ga meg en klem og sa: "Pappa, jag älska dej".

Resten av dagen oppholdt jeg meg i sengen med Stieg Larssons: "Jenta som lekte med ilden".

En bra dag.

fredag, februar 23, 2007

En nydelig start på dagen

Nå er det min tur til å være syk og snørrete, men etter å ha sovet dårlig enda en natt, og hatt pusteproblemer, nesa er som murt igjen, så skal det allikevel ikke mer til enn en titt i Meijas seng for å gjøre starten på dagen helt utrolig herlig.Lurer på hvor mange sovebilder jeg har tatt av henne?

søndag, februar 18, 2007

Va gö du?

Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du?...osv.

onsdag, februar 07, 2007

Feber og ny sofa i huset...

Syk og trøtt
Sykere og trøttere
Frisk og trøttest

mandag, januar 22, 2007

Middag: Uke 3

Forrige ukes midagsretter besto av (på svensk) Broccolisoppa, Räk- og basilikapasta, Torsk med keso- och örtröra, Falukorv med broccoli og majs, Gryta med grön curry (ja, samme rett som forrige uke siden ingen hadde lyst på ananaskassler), Baconpytt og tilslutt Wokat bögflesk.

Summa sumdilidum: Jeg digger supper. Stekt fisk er også godt, og falukorv er aldri feil.

onsdag, januar 17, 2007

Laksesuppe og gryte med grønn karri

Köttbullar og makaroni er godt, men etter at vi begynte på årets matkalender, en ny rett for hver dag, har gourmetmåltidene avløst hverandre.

På menyen for årets første uke sto Appelsinkoteletter (vi endret det til digre kyllingfileter), Heta korvgrytan, Grönsaksplettar med tzatziki, Köttfärsris, Pasta med valnøtt- og persillesaus, laksesuppe og Högrävsgryta med franska tilbehör.

Den andre uken fråtset vi i Pastaskruer med olivensaus, Fiskeboller med rekesaus, Blomkålsuppe med curryfraiche, Köttfärsgulasch, Kyllinggryte med grønn karri og Svamprisotto med stekt ryggbiff.

De beste rettene per uke ble avslørt på direkten, i overskriften. Nydelig.