Viser innlegg med etiketten hjemme. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten hjemme. Vis alle innlegg
tirsdag, juni 19, 2007
Grillade kycklinglårfiléer med gorgonzolafyllda gnocchi, rostade pinjenötter och ruccola vänd i citronjungfruolja. Høres godt ut? Det var godt. Jeg spiste for mye til middag i går. Mums.
søndag, mai 27, 2007
Potetgnocci med sjampinjong, bacon, pinjenøtter, fersk spinat, vitløk og parmesan. Lyrisk.
mandag, februar 26, 2007
Pappa, jag älska dej
Resten av dagen oppholdt jeg meg i sengen med Stieg Larssons: "Jenta som lekte med ilden".
En bra dag.
fredag, februar 23, 2007
En nydelig start på dagen
Nå er det min tur til å være syk og snørrete, men etter å ha sovet dårlig enda en natt, og hatt pusteproblemer, nesa er som murt igjen, så skal det allikevel ikke mer til enn en titt i Meijas seng for å gjøre starten på dagen helt utrolig herlig.
Lurer på hvor mange sovebilder jeg har tatt av henne?
søndag, februar 18, 2007
Va gö du?
Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du? Va gö du? Mamma, va gö du? Pappa, hva gjø du?...osv.
onsdag, februar 07, 2007
mandag, januar 22, 2007
Middag: Uke 3
Forrige ukes midagsretter besto av (på svensk) Broccolisoppa, Räk- og basilikapasta, Torsk med keso- och örtröra, Falukorv med broccoli og majs, Gryta med grön curry (ja, samme rett som forrige uke siden ingen hadde lyst på ananaskassler), Baconpytt og tilslutt Wokat bögflesk.
Summa sumdilidum: Jeg digger supper. Stekt fisk er også godt, og falukorv er aldri feil.
Summa sumdilidum: Jeg digger supper. Stekt fisk er også godt, og falukorv er aldri feil.
onsdag, januar 17, 2007
Laksesuppe og gryte med grønn karri
Köttbullar og makaroni er godt, men etter at vi begynte på årets matkalender, en ny rett for hver dag, har gourmetmåltidene avløst hverandre.På menyen for årets første uke sto Appelsinkoteletter (vi endret det til digre kyllingfileter), Heta korvgrytan, Grönsaksplettar med tzatziki, Köttfärsris, Pasta med valnøtt- og persillesaus, laksesuppe og Högrävsgryta med franska tilbehör.
Den andre uken fråtset vi i Pastaskruer med olivensaus, Fiskeboller med rekesaus, Blomkålsuppe med curryfraiche, Köttfärsgulasch, Kyllinggryte med grønn karri og Svamprisotto med stekt ryggbiff.De beste rettene per uke ble avslørt på direkten, i overskriften. Nydelig.
Abonner på:
Innlegg (Atom)