onsdag, oktober 01, 2008

Bedre kondis er et must...

På gårsdagens trening skjedde det igjen, og det er jo ikke noe overraskende at høyere intensitet (bedre beinarbeid) gjør at jeg blir fortere sliten. Når jeg passerer en viss grense for slitenhet, så merker jeg at spissfølelsen blir dårligere, jeg misser støt og klarer ikke å rygge unna fort nok. I går skjedde det omtrent halvveis gjennom kampen mot Filip. Fram til da fektet jeg bra, og hadde marginene på min side. Jeg førte kampen og ledet med flere støt da kondisen sviktet. Men kampene fram til da var bra. Veldig bra. Blant annet så slo jeg Anton (10-3) og Sofie (10-8). Seieren mot Sofie tilegnes henne da hun har lært meg flere av støtene jeg brukte. Forresten, hun har bestemt seg for å satse mot OL. Gøy. Jeg skal gjøre det jeg kan for å gi henne bra sparring på veien.

Etter at kondisen sviktet i kampen mot Filip, var det slutt på fine støt og medgang for undertegnede, men det går over.

Lærdom: Fortsett å gå ut hardt, bruk beina mer og ha høyere intensitet i fektingen. Erfaring: Kondisen blir bedre og bedre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka siffror blev det mot Filip då?
/Karin

Ken Hansen sa...

13-15