lørdag, september 30, 2006

Speedo


"Alt går fort når det gjøres riktig." - Et ydmykt supertalent.

torsdag, september 28, 2006

Feber

Ble oppringt av dagis på mandag. Meija hadde feber. Jeg hentet henne. Hun har vært hjemme i 2,5 dag, men er tilbake på dagis i dag.

Crawl

Begynte på et crawl-kurs i går. Crawling er veldig bra for nakkeplagene mine. Gøy var det også, som alt nytt pleier å være.

tirsdag, september 26, 2006

D'Artagnan

Orker ikke å tenke så mye på en catchy tittel - så det ble det første som falt meg inn.

Fektingen i dag gikk bra, selv om jeg følte meg sliten og slapp. Jeg begynner å føle en stark trang etter å utvide repertoaret mitt - å bli mer offensiv.

Filip Enstrøm er en ung kar som jeg har slått regelmessig - nesten alltid. Tror han har vunnet over meg en gang? Men vi har ikke møtt hverandre på veldig lenge, og han har fått mye trening av Julle den siste tiden. Julle er veldig offensiv og har et utrolig elegant dobbeltstøt, som Filip er i ferd med å lære seg. Kanskje han allerede har lært seg det? Vi får se.

mandag, september 25, 2006

Planer for uken

Jobb: Blow, Ellen DeGeneres Show, Prison Break, How It's Made og Skin Deep.
Privat: Prison Break, fekting, crawl-kurs, endre flytid fra Oslo den 11/11, bestille utstyr fra Allstar. Kose meg med familien.

fredag, september 22, 2006

Coco Pops

Det er ganske stressende når ens eget barn ikke spiser noe særlig til frokost, selv om hun er blid og glad.

I dag bestemte jeg meg for å la henne smake på Kellogg's Coco Pops.

Hun ble, om mulig, enda blidere og gladere - og det ble jeg også :)

Forresten, se "The Road to Wellville". Jeg så den i 1994 og har anbefalt den til mange. De fleste har bare smilt og "yeah-rightet". Kanskje på grunn av tittelen? Samme kan det være. Se den.

torsdag, september 21, 2006

Bill Murray

"Shame, the ape man of the jungle, is aghast when his woman, June, is kidnapped by a gang of giant penises. They take her to their queen, Bazunga, a bald woman with fourteen breasts."

Murray er en relativt genial skuespiller, men det virker som han ikke alltid - ikke så veldig ofte, faktisk (nesten aldri) - klarer å velge bra roller, eller at agenten hans suger.

Sitatet over er en kort beskrivelse av handlingen i den første filmen Bill Murray dukket opp i - "Shame of the Jungle" (1975). Han er kreditert som stemmen til en eller annen, men det virker ikke som om noen vet helt hvor han kan høres.

En annen som dukket opp i denne filmen var John Belushi.

Det er litt kult å sjekke hva folk har gjort for å få mat i magen helt i begynnelsen av karrieren sin, og den eneste grunnen til at jeg sjekket Murray var at jeg gjorde "Life Aquatic With Steve Zissou" her om dagen.

Forresten, det er visst Bill Murrays fødselsdag i dag.

Back to work. Har episoder av Missing, Living With Fran, Jake In Progress, Monkey Business og The Insider å gjøre.

Fotografers ekstrautstyr

Det er ikke bare lange objektiver fotografer trenger når de kongelige følges gjennom landet.
Bildet ble funnet på bt.no og er tatt i Nordfjord.

tirsdag, september 19, 2006

Gamle LP-er

Morgenrutinene fikk seg et løft her om dagen. Det nye - etter å ha levert Meija på dagis, syklet hjem og satt på kaffen - er at jeg snurrer i gang ei av mine gamle skiver på min nyinnkjøpte platespiller i klassisk retrodesign med innebygd forsterker og innebygde høyttalere, før jeg setter på kaffen, rydder og driter. I dag, til Santana.

mandag, september 18, 2006

Brannsår

For noen år siden var jeg på et seminar med Lasse Gustavsson.

Dina tankar, dina möjligheter
"Ett eldhav stort som Globen omger oss. Det är 800 grader varmt. En människa självantänder vid 600 grader. Håret och skägget knastrar när det brinner av och det bubblar i hörselgången när öronen smälter. Fingrarna brinner utan att det känns. Mina värderingar brann upp tillsammans med mitt ansikte den där natten. När jag vaknade var det till en ny värld. En värld av skönhet."

Den 27. august brant jeg hånda i ovnen da jeg laget middag. Bildene nedenfor er tatt den 28/8, 30/8, 31/8, 2/9, 6/9, 10/9 og 17/9.
Småsår og småskader er ikke så mye å sutre over.

tirsdag, september 12, 2006

Jaaaa!

Jeg kom på 3. plass i høstens første Värjkamraternas- konkurranse, og endte foran Jonas (bildet) - med ett eneste støt.
Og det kule med det var at det var kampene våre mot Bjørn (samme Johansson som kom på 4. i helgens SM i moderne femkamp) som avgjorde.
Jonas fikk inn ni støt mot Bjørn - mot mine 10.

Fra Igor

Tournoi satellite épée masculine Oslo 11.11.2006
Senior Epée M Individual SA
Fencer entered: SWE HANSEN Ken

onsdag, september 06, 2006

Divisionstävling

Høstens første konkurranse i fekteklubben var i går, i form av en "divisionstävling" hvor man deles inn etter antatt dyktighet og møter andre på samme nivå.

Jeg vant litt og tapte litt, men jeg vet ikke hvilken plass jeg kom på i min division. Det jeg vet er at det var flere i divisionen over min som jeg fekter jevnt med og slår regelmessig.

Divisionstävlingene er månedlige konkurranser og finner sted en uke før konkurransene i Värjkamraternas Vandringspris.

Värjkamraternas er kvalifiseringskonkurranser til klubblagene til lag-SM i desember.

onsdag, august 30, 2006

Venezuelan Connection

Den 20. august skrev jeg om klubbmesterne og "Världsklass på leglocks...20 år for sent" - vel, her er video'n.
...helt uten sammenheng med at David "tipset" meg i en kommentar om at den kunne embeddes her...yeah, right.

tirsdag, august 29, 2006

Jøss!

Har du sett på maken!Dagen da larvene kom til Flogsta

Johannes Halshogg

"Johannes Halshogg, 29. august, gammel minnedag for henrettelsen av døperen Johannes. På primstavene kan dagen ha et sverd som merke. Dette har ført til navnet Vergismesse, og det blir forklart med at ingen måtte bære kårde eller sverd den dagen. I Telemark ble det sagt at om man hugde ned småskog den dagen, ville den ikke gro opp igjen."

Så i dag blir det ikke noe fektetrening på meg, men det har ikke noe med halshoggdagen å gjøre :)

Kårdeknekk

Etter forrige kårdeknekk fant jeg fram en gammel klinge jeg har hatt stående i hjørnet på kontoret, skrudde på en spiss, limte på plass en strømledning og monterte resten av sulamitten - og "Ken 7" var klar til dyst.

Den fikk et langt liv i hvile og et kort øyeblikk "in action".

På treningen i går fikk Jonas låne den siden hans kårde feilfungerte. Etter noen få støt knakk han min nummer 7.

Som jeg sa, det var en gammel klinge. No worries, mate.

søndag, august 27, 2006

Is, brus og potetgull

Etter en helg hjemme kjørte Meija og jeg til Gryttjom og hentet Ann, som hadde stått HL på fredag og hoppet med laget sitt på lørdag og søndag.

torsdag, august 24, 2006

Marek og Jonas

Det ble nok en bra dag på fektetreningen. Jeg slo blant annet Marek 15-10 og Jonas 15-14. Hurra! Det er bare å innrømme at jeg ikke har blitt en dårligere fekter siden sist.Kårde nummer tre av fem takket for seg i kampen mot Jonas.

søndag, august 20, 2006

Klubbmestere

"Världsklass" på leglocks...20 år for sent, men det holdt til å bli klubbmestere i 2006.Dette bildet ble tatt over Skydive DeLand i 1988. Fin hoppdress, eller hva?

Bloggeferie? Ja.

Jaggu ble det ikke bloggeferie allikevel. Og det var deilig. Som resten av ferien, men nå er den over.

mandag, august 14, 2006

Bloggeferie? Nei.

Jeg vurderte å ta noen dagers ferie fra bloggingen, men den planen gikk i vasken :)

I går fikset Meija og jeg oss, blant annet, en "myshörna" under trappen...
...og gikk til butikken en liten tur mellom regnbygene. Vi hadde tenkt å sykle til "havet", dvs. Vårdsätraviken, 4,5 kilometer unna, men det får bli en annen dag.I formiddag høljet regnet ned. Da ville Meija ut og som kjent så finnes det bare dårlige klær.

lørdag, august 12, 2006

Feriedag 2 - Hågahögen

Det er ganske nøyaktig 42 681 600 sekunder, eller 494 dager, siden jeg sist var på Hågahögen (Kung Björns Hög).
Min andre feriedag, hjemme med Meija, begynte stille og rolig med frokost i senga. Så tok vi oss et bad mens været klarnet opp, og etter lunsj syklet vi til Hågahögen.

Hågahögen ligger rett i nærheten av Håga By, og etter å ha syklet gjennom Håga By forstår jeg bedre hvorfor svensker stusser når jeg kaller Uppsala og Stockholm for "by". I Norge betyr betegnelsen "by" noe helt annet enn i Sverige. Oslo, for eksempel, er en "by", til og med en storby med sine 538 411 innbyggere (2006). Håga By er knapt nok et sted, mer som et høl i veien å regne man passerer på vei til et eller annet, som Ørje (ved svenskegrensa, på E18 mellom Oslo og Stockholm. Jeg vokste opp på Ørje før jeg flyttet til Askim (i Norge), og det er et sted med 1510 (1999) innbyggere. Askim, derimot, fikk bystatus for noen år siden, og har 14089 innbyggere (2005). Uppsala er en "stad" med ca. 130 000 innbyggere, mens länet har ca. 300 000. Dermed er det vel klart at om jeg sier "by", når jeg snakker med svensker, så mener jeg "stad". Sier jeg "sted" eller "tettsted", mener jeg "by". Verre er det ikke.

Etterpå var vi noen timer i parken og Meija klatret opp den lealøse stigen for første gang.

fredag, august 11, 2006

Feriedag 1 - Fågeldammarna

I Stadsskogen er det et par dammer som heter Fågeldammarna. På formiddagen tok vi oss en lang sykkeltur i skogen og ble ved fugledammene ganske lenge.Det er jaggu deilig med et nytt ferieforsøk. Satser på ti feriedager på rad, denne gangen.

PS. Rett før Meija og jeg dro til Fågeldammarna, fikk jeg muligheten til å ofre noen flere netter. Jeg takket nei.

På kvelden gikk vi en lang tur i nabolaget før vi koste oss med kyllinglår og en dvd i senga før Meija sovnet.Det er en virkelig herlig, og en relativt ny opplevelse, å legge meg uten å ha en jobb planlagt for neste dag...

Gratulerer med dagen

For ett år siden slappet australiafareren av i hengekøya i hagen vår.I år feirer hun bursdagen sin i Australia. Når Meija og jeg våkner - ja, jeg er ferdig med galskapen og har ferie igjen - skal vi finne ut en måte å feire henne på, utpå kvelden altså. Men først, gratulerer med dagen. Det er morgen i Australia, men her er det langt på natt og jeg skal sove.

tirsdag, august 08, 2006

Galskap

I et anfall av noe som helt klart må være en form for galskap, spesielt siden jeg hadde bestemt meg for å ta ferie sammen med Meija de to ukene Ann er bortreist for å hvile ut og slappe av etter litt for lange arbeidsdager og netter i litt for lang tid, og akkurat da jeg begynte å føle meg litt mer uthvilt, så takket jeg ja til tre jobber som skal leveres på fredag. Ren og skjær idioti. Skal jeg klare å bli ferdig med de, og det må jeg, så blir det nattarbeid de neste "dagene"...

mandag, august 07, 2006

Feriedag 3 - Murkleparken

Det er deilig å ha ferie, hjemme. Dette har jeg savnet, lenge. Å bare gå rundt sammen med dattera mi, spise, se på video, lese, rydde, og selvfølgelig, gå til lekeplassen i Murkleparken sammen med Meija.

Jeg tar mange bilder og var litt i tvil om jeg skulle velge et fra formiddagsturen...
...eller et fra ettermiddagsturen.Uansett, vi savner snabel@nn.

søndag, august 06, 2006

Fire glade gutter

Fire glade gutter fikk endelig gjort fire hopp i dag, men det var på nippet at det ikke ble noen.Da Hanna (Meijas søster og dagens barnevakt) kom kl. 09, satte vi oss inn i bilen og jeg vred om nøkkelen - ikke en lyd. Bilen var fullstendig død. Hva inn i granskauen, tenkte jeg.

Litt effektløs bildytting, noen telefonsamtaler, noen SMS, en sykkeltur for å leie bil, ei lita jente som fikk et blodsukkerindusert hysterisk anfall og 2,5 time forsinket, satt jeg omsider i flyet sammen med de tre beste firerhopperne i Sverige og gikk mentalt gjennom 10, 20, 19 (diamond-bunyip, piver-viper, ritz-icepick).

Da jeg, etter landing, kommenterte at jeg syntes vi burde gjøre SM-rundene på våre første hopp sammen, så viste det seg at det var akkurat det vi gjorde. Kult. Like barn leker best.

Vi rakk å gjøre fire hopp (runde 3, 4, 5 og 8) og var skjønt enige om at firer er gøy.

lørdag, august 05, 2006

Feriedag 1

Det er liksom en etablert sannhet at barn ikke skal spise "godterier" før mat, men i dag fikk Meija en is før lunsj. "Mmmh, godt", som hun sa. Men da hun fikk lunsjen sin servert ble isen liggende ved siden av. Hun spiste ikke engang opp resten etter maten. So much for etablerte sannheter.
Etter å ha sovet litt for lenge etter lunsjen - ja, jeg sovnte også - så Meija på video mens jeg begynte på en ny bok, Labyrinth av Kate Mosse. Etter mat og rydding tok vi oss en lang sykkeltur i Stadskogen, Meija gikk av ganske tidlig og løp ved siden av og rundt omkring og hit og dit. På vei hjem svingte vi innom en park og traff Vidar på 2,5 og hans mor.
Dagens middag: Falukorv og makaroni.

torsdag, august 03, 2006

God tur, elskling.

Meija og jeg kjørte Ann til busstasjonen i dag. Hun er på vei til Cairns via Tokyo."En myra bland elefanterna" blogger.

onsdag, august 02, 2006

jobb = sol

Jobb er lik sol, man skal ikke klage når man har jobb eller når solen skinner. På den annen side kan for mye bli mer enn nok, men det er vel tross alt bedre enn å sitte i regnet og ikke ha jobb når man vil ha det?

Uansett, fri må man velge å ta om man ikke vil ende opp som "Fat Man Walking".

Køkultur

Om det er én ting sindige svensker ikke har, så er det køkultur. Det er fascinerende hvordan "det är inte rättvist, hva"-mennesker kaster alt slikt i dass og blir dyrisk egoprimitive når de står i kø og ei ny kasse blir ledig ved siden av. Fascinerende.

Strømpetrøtt

Ugh. Trøtt som ei strømpe. Ble sittende å jobbe utover natta for å bli ferdig med Discovery-deadlinen som er kl. 12 i dag. Gjorde den ferdig i dag tidlig. Har bare Den store Lebowski med ekstramateriale igjen før jeg har fri i to uker fra den fjerde kl. 12.

tirsdag, august 01, 2006

Tiden flyr

Ann jobber døgnet rundt, nesten. Har gjort det lenge nå. Forbereder jobben i Australia den 3-17. august. Egentlig skulle Meija og jeg blitt med på en feriereise i tillegg til @nns jobbopphold down-under, men det droppet vi. Meija og jeg blir hjemme og tar det rolig i to uker. Jeg skal ikke jobbe. Nuvel, kanskje litt, men foreløpig er jobbkalenderen tom. Vi får se hvor lenge den blir det. Meija og jeg skal ikke bare slappe av, men sykle litt rundt også, som i dag. Vi syklet til lekeplassen på Sommero ved Stadskogen. Vi tok den lange veien dit, og ble der i 1,5 time. Meija løp rundt omkring og overalt og var ikke til stede da bildet under ble tatt.
Deretter syklet vi rett til Friskis & Svettis på Ekeby Bruk og traff Ann. Hun trente mens Meija koste seg med en sjokobolle......og jeg drakk kaffe. Deretter dro Meija og Ann hjem og det var min tur til å trene, dvs. løfte skrot. Det var lenge siden sist.

torsdag, juli 27, 2006

Tro det eller ei

Da ser det endelig ut til at firerlaget jeg er med på kan få hoppet sammen - om ikke medlemmene er fyllesjuke etter bryllup, fyllesjuke etter en swoopekonkurranses seiersrus og/eller opptatte med coaching eller vindtunnelflyging. I tillegg til dette er jeg nødt til å skaffe barnevakt til Meija da Ann er på jobb i Australia.

Så tror det eller ei, muligheten til litt gøyal firerhopping er absolutt til stede.

onsdag, juli 26, 2006

Fat Man Walking

MSN-et med Kaula rett før lunsj. Han satt på toget fra Skövde, med en sølvmedalje fra det svenske mesterskapet i FS-4. Jeg gjorde meg ferdig med dagens deadliner og meldte at jeg skulle jogge til Gottsunda og hente dagens lunsj.

-Fat man walking, repliserte han.

Artig kar.

mandag, juli 24, 2006

Dagens kyllinglunsj

Det tok nesten 15 minutter å småjogge de 2,2 kilometerne til Gottsunda, og det samme tilbake med dagens lunsj - tre kyllinglår. Det er noe spesielt i det å gå ut i naturen for å jakte på dagens mat. Det er bra å slite litt for føda. Selv om det bare er en joggetur på asfalt til et kjøpesenter.

søndag, juli 23, 2006

Broder'n på jobb

Her og Nå, som er Se og Hørs barnebarn, tok på sin side til takke med en god gammel snekke. Og tøffet rundt mens de spiste potetgull.

- Vi har Coca Cola også, hoiet fotograf Tom Hansen muntert.

lørdag, juli 22, 2006

Hopp # 4957 og 4958

Etter frokost kusket vi under lave skyer til Gryttjom. De ble liggende til utpå ettermiddagen. Mats og jeg monterte en Stiletto 120 (låner av Mats) i riggen min. Hämä fikk meg gjennom skapkøen i en fart og inn i # 82 (Den som rör, dör). Anders hadde tatt seg en tur fra Dubai.

Da skyene lettet gjorde Mats (Karins mann), Anders og Ann to herlige firerhopp mens Ida og Anna-My passet Meija. Etterpå gjorde vi som man gjør på Gryttjom, ryddet og vasket fellesområdene. Når vi står med hodet i et toalett er vi alle likere enn andre.

Det er herlig å være på Gryttjom sammen med alle hyggelige mennesker der.

fredag, juli 21, 2006

Årets sikreste SM-gull?

Nylig takket jeg nei til å være med på det som må sies å være årets sikreste gullmedalje i det svenske fallskjermmesterskapet, samt en historisk hendelse: Sven Mörtbergs 10. SM-gull i 10-way Speed.

Jeg ønsker både ham og laget lykke til i SM, og beklager at jeg begynte å hoppe så sent i år at han ikke fikk muligheten til å spørre meg tidligere om å være med på laget.

Motivasjon

"Motiv som får en til å uføre en handling".

Jeg har aldri likt å jogge, men jeg elsker stekt kylling. Det eneste stedet i nærheten, hvor det selges kylling i pakker med to lår, er på Gottsunda. Dermed tok jeg på meg mine relativt nye joggesko, løp til Gottsunda, kjøpte kylling, løp hjem, dusjet og spiste en velfortjent og nydelig lunsj.

Mens jeg var ute å løp kom posten og vår nye vekt. Jeg veier 79,4 kg.

Det blir nok mer kylling fra Gottsunda framover.

Mr. Gorsky

Det var på denne dag i 1969 at Neil Armstrong gikk på månen og ønsket Mr. Gorsky lykke til, i hvert fall i følge en urban legende.

tirsdag, juli 18, 2006

Tiden er tilbake, igjen!

I fjor forsvant klokka mi på mystisk måte for så å dukke opp igjen like mystisk, men i år har den langsomt begynt å gi opp. Litt lynlim her og der utsatte det uungåelige, men til slutt gikk reima føyken også, samt festet til selve klokka. Da hang jeg restene opp på dassveggen, for den går jo fortsatt og det er kjekt å vite hvor tiden blir av når man sitter og koser seg.

Uansett, helgen ble klokkefri, men i dag kom tiden tilbake der den hører hjemme, rundt mitt venstre håndledd - i form av en ny Swatch Skin.

søndag, juli 16, 2006

Skapelsens topp

Tänk att jorden var et stoftmoln för 4,5 miljarder år sedan. För 3 miljarder år sen kom den första bakterien, sen kom livet i havet, dinosaurerna, fåglarna, däggdjuren och slutligen, för en miljon år sen, människan.

Nu, 2006, så finns Meija...skapelsens topp.

Fritt efter Calle & Hobbe.

lørdag, juli 15, 2006

Hopp # 4956

Det ble et firerhopp med Ann, Mattias og Jessica. Jeg var Center Outside, som i mine glansdager. Det ble en bra exit og en haug med poeng. Jeg ble sliten, men det var gøy.

Takk til Karin for "tjuvlånet" av rigg. Min egen mangler hovedskjerm.

søndag, juli 09, 2006

Hopp # 4955

I dag gjorde jeg "årsførste", som svenskene kaller det, sammen med Løken. I flyet tok han både sin egen og min puls, og mente at han var mer nervøs enn meg. Det tror jeg så gjerne. Det føltes som om det var i går jeg hoppet sist, men mitt forrige hopp ble gjort over JumpTown i New England, USA, den 28. august 2004. Det var gøy da, og det var gøy i dag.

Enkelt er bra

I kjøkkenet på Gryttjom. Rille frågar Meija:

-Kan du säga "lysrörsarmatur"?
-Lampa.

torsdag, juli 06, 2006

Meija, 2 år

Nå har jaggu dattera mi blitt to år gammel. Herlig. Og for ei flott mor hun har.
Bildet er tatt av min mor, Eva, som kom og hilste på noen dager før bursdagen. Som mormor, Gunnar og hunden Kajsa gjorde, også.

For ett år siden.

tirsdag, juli 04, 2006

Med en fot i steinalderen

Jeg byttet nylig fra Djuice som mobiloperatør til Tele2Comviq. Jeg lastet ned alle mulige innstillinger og begynte å bruke produktet. Da oppdaget jeg at det ikke var mulig å sende MMS til Norge? Wazzuuuuup? Etter en samtale med Tele2Comviqs kundeservice ble jeg bare sittende å riste på hodet. Jeg ble fortalt det ikke er mulig å sende MMS til Norge når man er kunde av Tele2Comviq! Det er visst mulig at et firma med 3,5 millioner kunder sitter med en fot i steinalderen. Så nå har jeg byttet fra én operatør - Djuice - som innimellom klarte å formidle MMS innen og over landegrenser, til en annen operatør - Tele2Comviq - hvor det ikke er mulig å sende MMS til utlandet, men som er dritbillig innen landets grenser. Jeg tenkte ikke engang på at en mobiloperatør ikke tilbyr MMS ut av landet. Det er som om f.eks Toyotas biler leveres uten seter i Sverige, eller noe annet man regner med skal finnes som standard. Sykt!

torsdag, juni 29, 2006

Kort oppsummering av dagen

Jobbet intenst med en Lois & Clark episode. Ble ferdig med den til klokken 17.20. Ann tok Micran på trening. Transporteren står fortsatt på en gård nord for Uppsala. Hanna passer Meija. Jeg tok sykkelen de seks kilometerne til Fyrishov. Parkerer blant en million andre sykler. Mats og Jonas dukker opp. Blir grei nok fekting, men ikke helt bra. Jeg misser mange støt. Får melding fra onkelen min i Norge at han har blitt farfar. Thomas og Trine fikk en Alfred kl. 13.30. Hurra-hei-og-hopp!
Etter treningen ringer jeg Ann og ber henne hente meg. Sykkelen min ble stjålet.
Meija synes det er gøy å hoppe på trampolinen, men var også klar for å legge seg da det var tid for det.Som det er for meg nå. God natt.

Studsmatta

Forresten, før fjær-i-hatten-fektingen for to uker siden (da jeg fikk inn åtte støt mot Sofies 10) satte Ann, Meija og jeg opp trampolinen (studsmattan) i bakhagen.
Det ble litt seinere enn i fjor, gitt. Vi snakker om 17. april mot 15. juni. Jøss.
Men nå er den hoppeklar.

fredag, juni 23, 2006

Midsommar a la Gryttjom

I år feiret vi "midsommar" i fred og ro på Gryttjom sammen med andre hoppkamerater. I fjor feiret vi på Gotland. Jeg passerte øltype nr. 50 i år, men ligger patetisk langt etter med oppdateringa av ølbloggen min.

torsdag, juni 22, 2006

søndag, juni 18, 2006

Ebony & Ivory

Living in perfect harmony...Nå ja, alt er relativt, men hun klimpret i vei som om hun visste hva hun gjorde.

fredag, juni 16, 2006

Hatten fylles av fjær


Dagens overraskende, men like gledelige, seier kom i første kamp mot Conny Pihl. Jeg vant 5-3. Det hadde jeg ikke trodd. Ikke han heller. Men nå vet vi begge at det er mulig.

Hatten fylles av fjær, men det er fortsatt plass til noen til.

I kveldens siste kamp ryddet jeg plass til en fra Sofie Larsson. Det hadde jeg ikke trodd. Ikke hun heller. Det ble 8-10 til henne, men nå vet vi begge at det er mulig.

Vi vet også at de begge to vil forsøke å "nulle" meg neste gang, eller hur :)

torsdag, juni 15, 2006

Kundeservice eller kundeplaging?

Etter flere år som Djuice-kunde fikk jeg tilslutt nok av et produkt og en kundeservice som ikke fungerer som forventet. Dermed meldte jeg overgang til Tele2Comviq for over en måned siden. I løpet av den måneden har jeg funnet ut at kundeservicen der er på samme nivå som hos Djuice. At ordet kundeservice burde endres til kundeplaging. Riktignok er de som jobber på kundeservicen hyggelige og høflige, men det virker ikke som om de vet hva de driver med. De sier én ting, men det som skjer er noe helt annet. Skuffende. Jeg har fått beskjed to ganger om at alt er i orden uten at noe mer har skjedd. I dag ringte jeg for tredje gang. Dama fant ingenting på meg, og ville undersøke før hun skulle ringe meg tilbake. Det gjorde hun ikke. I stedet fikk jeg en sms om at alt er i orden - akkurat som de to andre gangene - at mobilnummeret er klart for portering. Nå skal det skje den 26/6. Vi får se på det. Om det går i orden denne gangen så håper jeg bare at Tele2Comviqs produkt fungerer bedre enn Djuices har gjort.

onsdag, juni 14, 2006

Flickor i rödt, pojkar i blått

Det var en haug med barn i parken i dag. Alle jentene hadde på seg røde eller rosa klær, mens gutta hadde på seg blått og andre "guttefarger". En gutt på rundt 9-10 år spurte meg om følgende:

-Hej. Vad heter din lillebror?

Så gulligt, men akk så feil.

tirsdag, juni 13, 2006

Dagstur til Oslo

06.30: Våkner
07.05: Sykler mot togstasjonen
07.22: Kjøper Dagbladet, bolle og kaffe (SEK 35)
07.40 Tog mot Arlanda (SEK 92)
08.10: Sjekker inn
09.10: Take-off mot Gardermoen (SEK 288,90)
09.30: Kjøper kaffe og muffin (SEK 50)
10.10: Lander på Gardermoen
10.35: Tog mot Oslo (NOK 82)
11.19: Burger King, Piri Piri Chicken (NOK 62,50)
12.17: 4youmen.com, t-skjorte (NOK 199,95)
12.30: Clarion Hotell Royal Christiania
12.32: Velkomstdrinker
13.00: Møte
14.20: Lunsj
15.15: Møte
16.32: Løper for å rekke toget
16.37: Tog mot Gardermoen (NOK 82)
17.44: Kjøper VG og Imsdal (NOK 33,50)
18.30: Take-off mot Arlanda (SEK 492)
18.50: Kjøper Spendrups-øl og macka (SEK 70)
19.30: Lander på Arlanda
19.44: Buss mot Uppsala (SEK 90)
20.20: Sykler hjemover.
20.40: Spiser @-burger hjemme
22.22: Går på kontoret (Animal Cops Houston)

Totalt: ~1743 svenske kroner

mandag, juni 12, 2006

Prime, seconde, tierce...

Prime, seconde, tierce, Quarte, Quinte, Septime, Octave.

Jeg hadde bare tre motstandere på fektingen i dag: Filip, Filip og han på bildet.

Etter å ha slått alle tre fikk jeg en halvtimes undervisning av Conny. Det trengs for selv om jeg bare er en mosjonist så har jeg lyst til å forbedre meg.

søndag, juni 11, 2006

compete-o-holic

Hei, jeg heter Ken og jeg er en compete-o-holic.

Uke 23

Hjemme alene med Meija. Ann har hoppet med laget sitt, Lollypop, på Gryttjom.
Når Meija er våken ser vi på film, spiser, går til parken og leker, sykler en tur i skogen, rydder hjemme og alt mulig. Når Meija sover, jobber jeg. Det ble litt mye jobbing denne uken, og litt lite søvn på meg. At jeg ikke klarte å legge fra meg Stieg Larssons bok "Menn som hater kvinner" bidro også til søvnmangelen. Å umiddelbart begynne på "Den fjerde regelen" av Ian Caldwell og Dustin Thomason kan vel, i min fantasi, best sammenlignes med å spise dritt rett etter en fantastisk Kyckling Gruyére.

Det ble heller ikke noe fekting denne uken. Den andre grunnen til det er det ene ribbeinet mitt. Tror jeg fikk en brist i det. Smerte pleier å gå over etter noen dager, eller i det minste avta, men denne gangen gjorde den ikke det.

Lise Aune-Nansen "fylte" 10 000 hopp på Gryttjom. Bildet tok jeg fra motsatt vinge på en Rally-et-eller-annet over Näsinge for, tja, sånn ca. 9500 Lise-hopp siden, tror jeg.

På torsdag og fredag syklet vi til Disponentvillan og sjekket ut Öppna Förskolan. Et fint sted. På fredag, på vei hjem, fikk jeg en flue i øyet. Kjente den lå og sprella. Etterhvert begynte det å svi. Fem minutter senere var jeg hjemme og fikk fjernet den. Da var jaggu øyet begynt å bli rødt.

Larvefylte fugleunger stinker.

Beachmountain fylte 40, på Gryttjom. Jeg drakk øltype # 40 i år for å feire "gubben". Traff han dagen etterpå. Han så like frisk og rask ut som da han var på min alder, i 30-åra.

Har bestemt meg for å fornye fallskjermlisensen.

Passiv røyking er noe dritt. Nesten like ille som "passiv fotball", eller hva man nå skal kalle det.

Uansett, Kyckling Gruyére er godt.

fredag, juni 02, 2006

Feiret med en øl

Gårsdagens fektetrening gikk bra. Jeg var så fornøyd over å slå Jonas igjen (det ble 10-8) at jeg feiret med en øl da jeg kom hjem, og kom et skritt nærmere nyttårsforsettet mitt om å drikke 100 typer øl i år. Jeg ligger litt etter på oppdateringen av den bloggen.

Apropos 100. Jeg så en artikkel i Aftonbladet i går: "Så blir du 100". Essensen var: Badstu, noen øl og en god latter. Det ble ingen badstu i går, men vi fikk oss en god latter da vi mms-et med Kaula, som var på vei til Vårgårda for å hoppe. "Det är farligt att åka bil". Ann og jeg så på farge-tv.