torsdag, april 27, 2006
tirsdag, april 25, 2006
Nye fjær i hatten
Värjkamraternas Vandringspris.
9 seire av 15 kamper.
Blant annet:
9 seire av 15 kamper.
Blant annet:
Seier over Göran Elfversson (45. plass i SM)
Seier over Joakim Gradin (53. plass i SM)
Seier over Daniel Sandberg (62. plass i SM)
3 poeng mot Sofie Larsson (2. plass i SM)
4 poeng mot Fredrik Hallner (15. plass i SM)
lørdag, april 22, 2006
Målet nådd - det ble 57. plass!
Etter den innledende puljefektingen sto jeg med to seire, og takket være seieren over 18:e rankede Van Dyck (endte på 35. plass) gikk jeg videre som nr. 57 av 64. Det var totalt 78 av 85 påmeldte deltagere som møtte opp. I første direkte utslagningsrunde (64-tablå, heter det vel) møtte jeg vinneren av min pulje - Kim Moumen (endte på 5. plass). Det ble en flott kamp som endte 15-2, til Moumen (det var ikke langt unna 15-7). Dermed var SM over for min del, og målet ble nådd, og vel så det. Jeg kom ikke sist.
fredag, april 21, 2006
Sommersveis
Gamla i frisørsalongen ville skrive opp navnet mitt i timebestillingsboken:
-Ken.
-Henning?
-Ken.
-Kent?
-Ken.
-Norska är ett roligt språk.
-Ken.
-Henning?
-Ken.
-Kent?
-Ken.
-Norska är ett roligt språk.
torsdag, april 20, 2006
Siste trening før SM
Da var siste trening før SM gjennomført. Det gikk bra. Og det gikk litt dårlig. Det positive med at det gikk dårlig er at det går dårlig først etter en times tid - når beina begynner å bli slitne. Det positive med det er at det neppe kommer til å bli en times intensiv fekting i SM. Først skal visst alle deles opp i puljer og deretter går de 64 beste videre til direkte utslagning. Jeg regner ikke med å gå videre til direkte utslagning. Jeg håper, men det er høyst usannsynlig at jeg - etter å ha fektet 1,5 år for 20 år siden og noen måneder for 10 år siden, samt 13 ganger siden 9. februar - er en bedre fekter enn noen av de 84 andre påmeldte. Slik som jeg ser det er alt bedre enn sisteplass en bonus. Uansett, det blir gøy å delta.
Note to self: Hold fokus på fotarbeid og avstand, og prikk inn presisjonsstøt på håndledd og arm.
Note to self: Hold fokus på fotarbeid og avstand, og prikk inn presisjonsstøt på håndledd og arm.
Mot SM i fekting
Torsdag 9. februarTorsdag 16. februar
Torsdag 23. februar
Tirsdag 28. februar
Tirsdag 7. mars
Tirsdag 14. mars
Tirsdag 21. mars: Värjkamraternas Vandringspris
Torsdag 23. mars
Torsdag 30. mars: Pappaledig
Tirsdag 4. april: Divisjonstävling
Tirsdag 11. april
Torsdag 13. april
Tirsdag 18. april
Torsdag 20. april
22. april: SM
tirsdag, april 18, 2006
Vasaloppet og Blodomloppet
Vasaloppet
Namn: Hansen, Ken
Klubb: Uppsala Oldboys Klubb
Lopp: Vasaloppet
Startled: 10
Startnummer: 10532
Nummerlappen finns att hämta i Sälen
Blodomloppet (sms-samtale mellom meg og Kaula)
-Jeg vurderer å løpe blodomloppet på under 48:26 i år.
-Jag med. En öl til vinnaren?
-Ok.
Namn: Hansen, Ken
Klubb: Uppsala Oldboys Klubb
Lopp: Vasaloppet
Startled: 10
Startnummer: 10532
Nummerlappen finns att hämta i Sälen
Blodomloppet (sms-samtale mellom meg og Kaula)
-Jeg vurderer å løpe blodomloppet på under 48:26 i år.
-Jag med. En öl til vinnaren?
-Ok.
Sliten og svett
Egentlig skulle det vært konkurranse i dag - Värjkamraternas Vandringspris - men den ble utsatt til neste tirsdag. Istedet ble det nok en herlig trening. Jeg gjennomførte fokuset på fotarbeidet og fektet bedre enn noensinne. Bare én trening igjen før SM.
torsdag, april 13, 2006
Nesten alene på treningen
Kun to møtte opp på dagens trening. Mats og jeg. Vi fektet en times tid før han måtte dra. Da avsluttet jeg med en halvtimes spisskontrolltrening.
onsdag, april 12, 2006
Enda en fjær i hatten
På fektetreningen i går følte jeg meg litt redusert etter oppkastsjauen og tok det med ro. Men på tross av å være litt fysisk svekket fektet jeg såpass bra at jeg gir meg selv enda en fjær i hatten - for seieren over Emma Capandegui. Jeg tok også flere poeng mot Maria Isaksson, VM-bronsevinneren fra 2001, men ble slaktet av Julle. Gøy! Note to self: Fokusér på fotarbeidet.
Rettet skrivefeil fra 1991 til 2001.
Rettet skrivefeil fra 1991 til 2001.
mandag, april 10, 2006
Vinterkräksjuka
Forrige uke fikk Meija sprutbæsj. Deretter kastet hun opp. Et par dager senere spydde både Hanna og jeg sju ganger på sju timer. Så var det Idas tur. Hun hadde forøvrig ramlet ned fra et tre og mistet mobilen sin i en vannpytt noen dager tidligere, og haltet mellom sengen og WC.
Et kort øyeblikk trodde vi at Ann var blant de ca. 20 prosentene som ikke blir rammet av "vinterkräksjuka", men dengang ei. Dagen etter, på søndag, ble hun liggende.
Et kort øyeblikk trodde vi at Ann var blant de ca. 20 prosentene som ikke blir rammet av "vinterkräksjuka", men dengang ei. Dagen etter, på søndag, ble hun liggende.
onsdag, april 05, 2006
Kylling er godt
I begynnelsen av Lady & Landstrykeren (Lufsen) , som Meija liker å se på, er det reklame for Chicken Little. Den liker hun også å se på, reklamen altså. Så i dag surfet jeg innom Ginza for å kjøpe dvd-en, men fant i stedet ei blues-skive: Chicken Shack: OK Ken?
Og som mange vet, så synes jeg at kylling er helt ok.
Bra blogga, hva? :)
Og som mange vet, så synes jeg at kylling er helt ok.Bra blogga, hva? :)
tirsdag, april 04, 2006
Divisjonstävling
I dag var det konkurranse i fekteklubben igjen. Denne gangen het den divisjonstävling og man ble delt opp i divisjoner som angivelig besto av fektere på omtrent samme nivå. Denne gangen gjaldt det best av tre 5-støts kamper, og hver seier talte. Jeg endte med 8 seire og havnet på 4. plass i min divisjon. Jeg vant forøvrig to av tre kamper mot han som tilslutt vant vår divisjon.
lørdag, april 01, 2006
100 typer øl
Etter tre måneder har jeg testet 23 typer øl og ligger følgelig to etter nyttårsforsettet mitt om å drikke 100 typer øl.
torsdag, mars 30, 2006
Pappaledig
Hjemme alene med Meija. Vi tok en kveldstur til fektesalen. Hun syntes det var kjempegøy der og ville ikke dra. Men vi dro...etterhvert.
Da vi kom hjem ville hun leke litt i parken. Det fikk hun lov til. Det er jo gøy å være ute.
Etter middagen sovnet hun som en stein.
Da vi kom hjem ville hun leke litt i parken. Det fikk hun lov til. Det er jo gøy å være ute.
Etter middagen sovnet hun som en stein.
onsdag, mars 22, 2006
Selvskrytt er velskrytt!
Klubbkonkurransen Värjkamraternas Vandringspris gikk av stabelen i går. Alle fektet mot alle. Jeg vant 6 av kampene. Det beste med konkurransen var at spisskontrollen min er på vei tilbake i full fart og at jeg fikk poeng mot flere av klubbens beste fektere, inklusiv vinneren av denne delkonkurransen.
torsdag, mars 16, 2006
Lyst
Det er som Törna sa om fallskjermhopping, at når man gjør det, får man lyst til å gjøre det mer. Det gjelder helt sikkert blogging, og mange andre ting, også.
tirsdag, mars 14, 2006
Jesus' fødselsdag
Ingen vet når Jesus ble født, men alle er visst enige om at han ikke ble født i desember. Selv sitter jeg med "Mumiedetektiven" akkurat nå. Episoden tar for seg de tre kongene, som forøvrig ikke nevnes med antall i bibelen. Episoden kommer også innpå Jesus fødsel. Ifølge mumiedetektiven og hans professor ble Jesus født den 17. april i år 6 f.Kr. Dette begrunnes med et par matematiske tabber av munken Dionysius, da denne laget en ny kalender basert på Jesus fødselsdag, som ingen visste helt når var, stjernebildet Væren, at Jupiter var Betlehemsstjernen, gamle mynter, en mosaikk i Ravenna, sauer som aldri var ute om natten i desember, men fra april til september, og så videre, og så videre. Alt virker veldig tilforlatelig. På den annen side har jeg sett at andre tror mest på at en samstilling mellom Jupiter og Saturn i stjernebildet Fiskene som skjedde tre ganger i år 7 f.Kr. er den riktigste forklaringen på Betlehemsstjernen. Ut fra dette ble Jesus født den 12. november. Problemet med den løsningen er at da var jo ikke sauene i området ute på beite om natta siden det var for kaldt. Hva skal man tro?
PI-dagen
I dag feires pi-dagen siden amerikanerne har et litt bakvendt datoformat. Det er også Albert Einsteins fødselsdag. Forøvrig passerte det ultimate pi-øyeblikket uten at noen la merke til det den 14. mars, 1592, klokken 6.53:58 - dvs. 3,14159265358.
onsdag, mars 08, 2006
På nattbordet
Jeg leser, og hører på, så mye norsk jeg bare kan. Utover norske nettaviser leser jeg følgende: på toalettet har jeg Henning Mankells "Kennedys hjerne"; i badekaret leser jeg en novelle per bad i Isaac Asimovs "Azazel"; på mobiltelefonen har jeg Dan Browns "Da Vinci-koden" som lydbok; og på kontoret har jeg Vinjes "Bedre norsk".
Og dermed er jeg framme ved hva jeg har liggende på nattbordet til senere:
Og dermed er jeg framme ved hva jeg har liggende på nattbordet til senere:
Abonner på:
Innlegg (Atom)