torsdag, februar 09, 2006
Fekting på Fyrishov
Det er lenge siden jeg har fektet. I dag tok jeg med meg utstyret og stakk innom fekteklubben på Fyrishov. Det var gøy. Såpass gøy at jeg kommer til å gjøre det mer. Det som var ekstra gøy var at jeg fikk lyst til å hoppe fallskjerm igjen, også. Merkelig?
lørdag, januar 28, 2006
Emil og Ester
Emil ble to år den 26/12, men da var vi på julemiddag i Västerås, så vi hilste på Små-Frazzarna, Stor-Frazzarna også, den 28/12.
Emil var ikke tilstede da bildet ble tatt, men det var søsteren hans, Ester. Meija er i en byggefase.
Emil var ikke tilstede da bildet ble tatt, men det var søsteren hans, Ester. Meija er i en byggefase.
Innimellom går det litt fort...
Expresse.se melder at rett etter klokken 15.30 var 18 personer dratt opp av det iskalde vannet. En buss er på stedet for å ta hånd om de sjokkerte og kalde skøyteløperne. VG Nett kommer tilbake med mer
(VG NETT 28.01.06 kl. 14:31)
(VG NETT 28.01.06 kl. 14:31)
fredag, desember 30, 2005
A Helluva Beer
For noen år siden ble nyttårsforsettet mitt å drikke 100 øl i løpet av året. Noe som gikk lett. En av de foreløpig siste til å havne på etter 100-listen er HELL.
tirsdag, desember 20, 2005
Tiden flyr
Swoosh!
-What was that?
-That was your life, mate.
-Do I get another chance?
-Sorry.
Så herlig da at jeg har det bra, selv om det er stille på bloggen her :)
-What was that?
-That was your life, mate.
-Do I get another chance?
-Sorry.
Så herlig da at jeg har det bra, selv om det er stille på bloggen her :)
søndag, desember 18, 2005
fredag, desember 09, 2005
Highlight fra Nobelfesten i 1920
"Norske författaren Knut Hamsun belönades - och blev ordentligt berusad. Han tafsade på Selma Lagerlöf och glömde diplom och prischeck i hissen".
Det er norrmenn som er bra,
det er norrmenn som er best,
det er norrmenn som kan drekka mest,
og stelle i stand med skikkelig fest.
Det er norrmenn som er bra,
det er norrmenn som er best,
det er norrmenn som kan drekka mest,
og stelle i stand med skikkelig fest.
onsdag, desember 07, 2005
En "no-brainer", eller?
På lørdagens fest fikk jeg forelagt en mulighet til å ha det gøy sammen med tre av Sveriges beste utøvere innen sin idrettsgren.
Hmm...
Hmm...
Grei nok timelønn
Landeveisrøvere dukker opp når man minst venter det. Vi har leid en leiebil via Hertz på nettet og oppdaget at de stenger kontoret på Gardermoen kl. 1900, altså rett før vi har sjans til å hente bilen. Jeg ringte for å høre hvordan de har tenkt å løse det. -Vi har et ekstragebyr på 500,- + moms for å vente etter stengetid. Genialt, tenkte jeg. Lurer på hvor mye ekstrapenger de, og kanskje de andre leiebilfirmaene, får inn på denne måten?
fredag, desember 02, 2005
Jeg klarte 52 igår.
Og ikke noe juksing på knærne, nei. Det ble 52 skikkelige pushups på to minutter. En serie på 15+15+15+6+1 og så gikk tiden ut, kreftene også. Her er utviklingen min siden 14. november: 30, 36, 37, 39, 40, 45, 50, 52.
Forresten, da jeg tok 37 så heiv Ann seg ned og klemte til med 42.
Forresten, da jeg tok 37 så heiv Ann seg ned og klemte til med 42.
søndag, november 27, 2005
tirsdag, oktober 11, 2005
Klarte 50 på to minutter
Ok. Det er to minutter som gjelder, 100 pushups på to minutter.
I dag startet jeg friskt med 25 raske, tok en kort pause, og gikk rett i veggen, ok, ned på knærne, 15 til, oppe i 40, da skal jeg faenimeg klare 50, bare 10 igjen, steike så tomt det ble i musklene da gitt, presser på, Meija legger seg også ned for å hjelpe til, 48, 49, 50! Og 11 sekunder til gode. Ikke dårlig av en blekfet kontorist.
I dag startet jeg friskt med 25 raske, tok en kort pause, og gikk rett i veggen, ok, ned på knærne, 15 til, oppe i 40, da skal jeg faenimeg klare 50, bare 10 igjen, steike så tomt det ble i musklene da gitt, presser på, Meija legger seg også ned for å hjelpe til, 48, 49, 50! Og 11 sekunder til gode. Ikke dårlig av en blekfet kontorist.
lørdag, oktober 08, 2005
Oktobertrening
Det har gått litt tregt med treningen i oktober men i går ble det en tidlig joggetur rundt hele lysløypa og nå som høsten har kastet seg over oss og vinteren kryper nedover var det på tide å vinterparkere speed-mobilen min på en låve i Åloppe noen mil nord for Uppsala og da ble det en herlig sykkeltur på en time og 8 minutter hjem igjen.MOTVIND HELE VEIEN: Bildet er tatt med min nye Sony Ericsson K750i på baksiden av Ärna Flyplats, tidligere F16.
Rett skal være rett, eller?
Det var en gang en kar i 1492, som trodde han hadde seilt til India da han traff på noen øyer i havet. Disse døpte han sporenstreks til Vestindia, selv om navnet Antillene sto på et kart over Atlanterhavet fra 1424. Men rett skal være rett, og nå kaller vi øyområdet både for Antillene og Karibia, selv om Christofer Columbus jo er det navnet vi kjenner Cristoforo Colombo best under. Eller var det Cristobal Colon? Og hvem var det som oppdaget Amerika, egentlig? Kanskje kineserne i 1421? Eller var det vikingene på 1000-tallet? Eller kanskje innbyggerne der på den tiden, og før, hadde oppdaget det? Whatever.
Så har vi noe som ikke heter Beijingand, men Pekingand.
Og Bombay heter jo ikke lenger det, men Mumbai.
Det finnes sikkert enda flere eksempler på at rett skal være rett, men når vil måneden oktober endre navn? Og til hva?
Oktobernavnet henger jo igjen fra den eldre romerske kalender, der måneden var den åttende (okto-) i året.
Eller kanskje 1. mars igjen bør bli årets første dag?
Så har vi noe som ikke heter Beijingand, men Pekingand.
Og Bombay heter jo ikke lenger det, men Mumbai.
Det finnes sikkert enda flere eksempler på at rett skal være rett, men når vil måneden oktober endre navn? Og til hva?
Oktobernavnet henger jo igjen fra den eldre romerske kalender, der måneden var den åttende (okto-) i året.
Eller kanskje 1. mars igjen bør bli årets første dag?
torsdag, oktober 06, 2005
Naturlig utvalg eller logikk?
Skal vi tro at utviklingen hos artene og dannelsen av nye arter hovedsakelig har skjedd som et resultat av det naturlige utvalg (Darwin, 1859), eller på Intelligent design som enkelte amerikanere mener skal sidestilles darwinismen på skoler i USA, eller har Det flygende spagettimonsteret vært ute med sitt Noodly Appendage?
onsdag, oktober 05, 2005
Godt Nytt År!
Den 5. oktober i 3761 f.Kr skapte Gud himmelen og jorden. Jorden var øde og tom, og mørke lå over havdypet. Men Guds Ånd svevet over vannet. Da sa Gud: «Det bli lys!» Og det ble lys. Gud så at lyset var godt, og han skilte lyset fra mørket. Gud kalte lyset dag, og mørket kalte han natt. Og det ble kveld, og det ble morgen, første dag.
Og akkurat i dag er det 5766 år siden at det ble morgen, første dag. I hvert om man skal tro at en gjeng rabbinere klarte å regne seg fram til akkurat den 5. oktober bare på grunnlag av Mosebøkenes genealogier.
Kilder: Store Norske Leksikon og Bibelen.
Og akkurat i dag er det 5766 år siden at det ble morgen, første dag. I hvert om man skal tro at en gjeng rabbinere klarte å regne seg fram til akkurat den 5. oktober bare på grunnlag av Mosebøkenes genealogier.
Kilder: Store Norske Leksikon og Bibelen.
tirsdag, oktober 04, 2005
mandag, oktober 03, 2005
Ny mobiltelefon
-Øy!
-Øy!
-Gjett hva jeg ringer med?
-Aner ikke.
-En ny mobiltelefon.
-Jassågitt?
-Den koster bare 25 000,-.
-Det var jo billig.
-Ikke sant, men den er jævlig smooth.
-Javel?
-Det er den nye fra Motorola, heter Micro-Tac. Den er knøttliten.
Denne samtalen med brodern fant sted en gang på slutten av 80-tallet. Det var min første samtale på mobiltelefon. Jeg jobbet på lageret til Motorola i Oslo og fikk lov til å ringe med en av de første Micro-Tacene som kom inn.
Flere år senere kjøpte jeg min første mobiltelefon, en Nokia 1610. Den fungerte bra til langt ut i 2002, også etter at antenna falt av.
Deretter tok jeg et kvantesprang innen mobilteknologi over til en Sony Ericsson P800, en robust og fantastisk telefon som nå har takket fullstendig for seg etter at Meija kastet den i gulvet. For at skjermen skal funke må jeg trykke nederst på telefonen. Da lyser den såvidt i svarthvit, men det triplet batterikapasiteten, som allerede var veldig god.
Men nå er P800 erstattet av en K750i. Det siste jeg rakk var å overføre alle kontaktene mine før skjermen ble stripete og døde. Perfekt.
Brodern ble den første til å ringe til meg på den nye, fra Portugal midt under dagens solformørkelse.
-Øy!
-Gjett hva jeg ringer med?
-Aner ikke.
-En ny mobiltelefon.
-Jassågitt?
-Den koster bare 25 000,-.
-Det var jo billig.
-Ikke sant, men den er jævlig smooth.
-Javel?
-Det er den nye fra Motorola, heter Micro-Tac. Den er knøttliten.
Denne samtalen med brodern fant sted en gang på slutten av 80-tallet. Det var min første samtale på mobiltelefon. Jeg jobbet på lageret til Motorola i Oslo og fikk lov til å ringe med en av de første Micro-Tacene som kom inn.
Flere år senere kjøpte jeg min første mobiltelefon, en Nokia 1610. Den fungerte bra til langt ut i 2002, også etter at antenna falt av.
Deretter tok jeg et kvantesprang innen mobilteknologi over til en Sony Ericsson P800, en robust og fantastisk telefon som nå har takket fullstendig for seg etter at Meija kastet den i gulvet. For at skjermen skal funke må jeg trykke nederst på telefonen. Da lyser den såvidt i svarthvit, men det triplet batterikapasiteten, som allerede var veldig god.
Men nå er P800 erstattet av en K750i. Det siste jeg rakk var å overføre alle kontaktene mine før skjermen ble stripete og døde. Perfekt.Brodern ble den første til å ringe til meg på den nye, fra Portugal midt under dagens solformørkelse.
torsdag, september 29, 2005
Atari Lynx
Av en eller annen grunn har jeg drassa med meg en spillkonsoll siden steinalderen. En Atari Lynx. Den dukka opp av en eske her i Uppsala. I år er det mest Meija som har lekt med den, men det hender at jeg tar en runde på BMX'en eller hiver meg på surfebrettet og drar noen fete 1440-gradere.
I dag kom det en mms fra broder Tom i Oslo:
"Jeg trudde faderimeg jeg hadde kastan gett. Men her var'n."
Han hadde funnet sin versjon av maskina fra steinalderen (øverst). Hans var enda eldre enn min (nederst).
Vi lurer begge på hvor i helvete flysimulatorspillet er blitt av. Selv har jeg standardspillet "California Games".
Noen kule fakta om Atari og Lynx:
1972, Atari Inc. startes for Nolan Bushnells 250 dollar.
1976, Atari Inc. selges av Bushnell til Warner Inc. for 28 millioner dollar.
1989, Atari Corp. slipper Atari Lynx, verdens første håndholdte spillsystem med fargeskjerm.
Kilde: http://www.atarilynx.com/
I dag kom det en mms fra broder Tom i Oslo:
"Jeg trudde faderimeg jeg hadde kastan gett. Men her var'n."
Han hadde funnet sin versjon av maskina fra steinalderen (øverst). Hans var enda eldre enn min (nederst).Vi lurer begge på hvor i helvete flysimulatorspillet er blitt av. Selv har jeg standardspillet "California Games".
Noen kule fakta om Atari og Lynx:
1972, Atari Inc. startes for Nolan Bushnells 250 dollar.
1976, Atari Inc. selges av Bushnell til Warner Inc. for 28 millioner dollar.
1989, Atari Corp. slipper Atari Lynx, verdens første håndholdte spillsystem med fargeskjerm.
Kilde: http://www.atarilynx.com/
Abonner på:
Innlegg (Atom)


