lørdag, januar 05, 2008

Halvannen kvadratmeter

Ann har lagt merke til at jeg har en tendens til å sitte lenge på do. Hva annet kan jeg si enn at det stemmer. Det har jeg alltid gjort. Jeg liker å sitte på do, slappe av og lese. Forøvrig er "lenge" et relativt begrep, men basert på hvor lang tid selve tarmtømmingsprosessen tar, så er alt mer en 90 sekunder, lenge.

Og når det er sagt, så stemmer Anns observasjon, for det meste.

Dette fenomenet er jeg ikke alene om, og med Liselotte Lyngsøs ord: "Mænd har bare bruk for halvanden kvadratmeter, hvor de kan sitte på tønden i ro og fred bag en låst dør og have lov til at føle sig hjemme", i øynene, så lenker jeg til ytterligere lesning om emnet.

Jeg låser ikke, ikke alltid.

1 kommentar:

hansenfoto.no sa...

Mer enn 90 sekunder er lenge ja..... Liver er for kort til å sitte lenge på do.