torsdag, mars 27, 2008

Siste trening før VK03

Tirsdagens trening gikk bra. Jeg gjorde som planlagt, til blant annet Johans frustrasjon. Han vil at jeg skal bevege meg (røre på meg) mer, og han har rett i at jeg bør gjøre det, men det er jeg som bestemmer hva jeg gjør, spesielt når jeg har en plan. Riktignok en plan under utvikling, men dog.

På slutten av treningen, de siste tre kampene, gikk jeg tilbake til fight-modus siden det ikke blir trening på meg i kveld, av flere grunner.

Hovedgrunnen er at jeg liker treningsfri før konkurranser, og den 1. april finner årets tredje utgave av Värjkamraternas sted.

Jeg leder sammenlagt og regner med at mine motstandere tar fektingen min litt mer seriøst enn før. Om så er tilfellet, vil det gjøre det enda vanskeligere for meg å vinne kamper framover, noe som er grunnen til at jeg varierer fektestil fra trening til konkurranser.

Men nå nærmer SM seg, og det er på tide å fokusere på konkurransestilen, uansett om klubbens fektere da vil få se den stilen oftere, og kan legge egne planer for å utfordre den - noe som i og for seg er bra for å utvikle den mot SM.

Og forresten, fekting er gøy!

Ingen kommentarer: