søndag, mars 23, 2008

Jakten på påskeegget

Som Ann blogget i går så var vi hos Robine (Anns mor) og Gunnar i Västerås for den årlige påskeegg-jakten i hagen.

Robine og Gunnar varslet meg om at mitt var gjemt ekstra godt.

Derfor sa jeg til Gunnar, mens Robine var på kjøkkenet, at hun hadde sagt at mitt egg var på kjøkkensiden av huset.

Hun hadde jo ikke sagt noe, men å dømme av hans overraskede uttrykk, og kommentar, typ: "Det fick hon ju inte..." - så var søkeområdet redusert med over 50%.

Deretter tok jeg et overblikk over området, merket meg ut sannsynlige skjulesteder, og gikk til verks. Påskeegget lå på det takforsynte fuglebrettet.

Etter at Meija hadde spist opp innholdet i sitt egg, fikk hun spring i beina, og løp rundt og rundt.

Passering nummer 67...Forresten, det var mye vær på vei til Västerås...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gömmer fortfarande påskägg till Filip. Men säg inte att jag har talar om det ...:-)
/Karin