lørdag, januar 17, 2009

Lumske likheter

Som jeg skrev i posten nedenfor, så er det noen likheter mellom norsk og svensk som er så lumske at en samtale fort kan bli pussig. Glad ble jeg derfor da SVT har en side over lumske likheter.

Enda mer fornøyd ble jeg over at Skavlan innfridde alle forventninger, og at Ari "Det-finnes-bare-en" Behn ikke snakket alt for mye svensk.

Forøvrig legger jeg merke til at enkelte råder Skavlan og Behn til å snakke 100 % norsk. Det går jo ikke, av respekt, på grunn av de lumske likhetene i språkene våre.

Innimellom, når man ser at rullgardina går ned, så må man krydre språket med et mer forståelig ord for å komme videre, eller hur?

Sniglar på ögat: 5 av 5.

En annen lumsk likhet jeg la merke til, var Aris grå hår og svarte skjegg. Han er vel en pitta, han også, og jeg forstår godt at han har hatt problemer med å holde kjeft i årene som medlem av kongehuset.

Ingen kommentarer: