tirsdag, juni 24, 2008

Ungdomshjerner er underutviklet. No shit!

"Delen av hjernen som kontrollerer risikovurderinger er ikke fullt utviklet før man er omtrent 25 år."

Det forklarer hvorfor jeg som treåring syklet utfor et stup og brakk beinet, at jeg lot brodern forsøke å sende meg til månen hvorpå jeg brakk armen da det ikke gikk, at jeg hoppet fra et tre til et annet, ramlet ned og brakk armen, at jeg ble spiddet på en gjerdestolpe da jeg skulle hoppe fra en bil, at jeg tok et militærstup fra et garasjetak om vinteren og ble reddet fra kvelningsdøden av brodern da jeg ble sittende fast i snøen, at brodern og jeg satt i hvert vårt bilvindu i fart, at jeg brakk en arm da jeg tryna på sykkel, at jeg satte utfor en bratt bakke på skøyter om vinteren og tryna da det ble for trangt mellom en bil og grøfta, at jeg har gått armgang under broer over fossende stryk, at jeg brakk ryggen i en litt hard fallskjermlanding (som 20-åring), at jeg skosurfet utenfor biler i nærmere 100 km/t, at jeg feiret mitt 1000. hopp med å trekke i 1000 fots høyde, at jeg "swoopet" mellom en tankbil og en husvegg på Bjorli... Og mye annet.

Når jeg tenker meg om, så var min to år eldre bror involvert i mange av disse hendelsene...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det märkligt att unga pojkar klarar av att överleva!

Anonym sa...

En del personers hjärnor utvecklas aldrig färdigt, oavsett ålder... Det bygger jag på en studie jag gjort genom deltagande observation på hoppfält :-)/Karin

hansenfoto.no sa...

"En del personers hjärnor utvecklas aldrig färdigt, oavsett ålder..." Det har jeg også sett. I speilet