fredag, mai 09, 2008

Plötsligt hände det...

I det herrens år 2008, vant jeg 135 millioner.

Min første tanke var å fordele 100 millioner på HAKIM, dvs; Hanna, Ann, Ken (meg selv), Ida og Meija med 20 til hver. De resterende 35 hadde jeg planer om å fordele på 35 venner og familiemedlemmer.

Deretter innså jeg at de jeg tenkte på egentlig har det greit nok. Da er det verre stilt med enkelte andre i verden.

Derfor ombestemte jeg meg, og beholdt 35 millioner til meg selv og mine (just in case), og brukte de neste 10 årene og 100 millioner til å finne og investere i, ikke bare trengende personer i verdens fattigste strøk, men også de mest driftige personene, de med drømmer og drivkraft til å skape et bedre liv for seg og sine nære.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så fin och osjälvisk...

Själv skulle jag nog tycka att jag äntligen hade fått vad jag förtjänade.

Sedan hade jag kanske varit ganska generös emellan varven... ;-/ Matte

Anonym sa...

eller varför inte

>leva gott på årsräntan på vinsten. Den skulle bli nästan 5,4 miljoner kronor vid 4 procents ränta.<

Då har man dessutom råd med lite välgörenhet, på nån mille om året :-) /M

Ken Hansen sa...

Sant nok, men jeg får ikke et bedre liv av å kunne ødsle rentene av 135 millioner på meg selv.

Da er det morsommere å tenke på at jeg kunne bygd opp et kontaktnett over hele kloden som jobber mot det samme målet...