fredag, august 17, 2007

Åpen dør

På vei hjem fra helgens speed skydiving-konkurranse på Gryttjom, havnet vi i en langsomtgående kø. Noen biler foran oss, seg en campingvogn fram, med åpen dør. I mitt "snille" sinn tenkte jeg at jeg måtte informere sjåføren om det, spesielt siden vi var på vei inn i et regnvær. Jeg sms-et vognnummeret til 71456, fant telefonnummeret på eniro, og sendte et sms. En stund senere stanset ekvipasjen, og sjåføren, den eldre mannen, sendte kona ut i regnet for å lukke døren.

I dag ringte han og takket. Det var hyggelig av ham, men var det hyggelig av meg?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Medmänskligt är väl hyggligt. Jag hade nog gjort detsamma, alt trängt mig fram med bilen och försökt med teckenspråk..

Anonym sa...

Faen bro! erru svensk eeller? "...og sendte et sms". På riksmål heter det fortsatt EN sms.