mandag, august 06, 2007

Jeg har sluttet å bli overrasket over hvor fort et barn kan forårsake kaos. En av de siste hendelsene i vårt kantarellske hjem, fant sted mens jeg var en kort (faktisk) tur på toalettet.

Mens jeg gjorde mitt fornødne, hørte jeg lyder fra kjøkkenet og vaskerommet.

At man hører lyder fra et barns lek, er som kjent et bra tegn, det er når det blir stille at man bør bli mistenksom. Men altså ikke i dette tilfellet.

Det første jeg så, da jeg kom ut på kjøkkenet, var dette:Allerede her skjønte jeg hvordan det så ut på vaskerommet...-Jag bygger hus, sa hun. -Ok, sa jeg.
-Skal du rydde opp også? spurte jeg. -Nej, sa hun.-Pappa, jag duschar.

Og jeg har en halvtimes rydding foran meg, tenkte jeg.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Fantastiskt roligt.

Vilken kreativ dotter ni har!

Ken Hansen sa...

Kreativitet har tydeligvis en pris, for den kreatives pappa.