tirsdag, januar 09, 2007

Juleferien er over

Første arbeids- og treningsdag i 2007.

Juleferien er over, Meija er tilbake på dagis, jeg er tilbake på kontoret og fektingen har startet opp igjen.

Meija syntes det var kjempegøy å være tilbake på dagis.

På kontoret feide jeg unna en episode av Pet Rescue for Animal Planet og et par episoder av Robbery Homicide Division for Viasat. En bra start på arbeidsåret.

Fektingen startet opp igjen og jeg fortsatte som i fjor, med noen forventede seire og noen forventede tap. Jeg slo for eksempel Filip E. og Johan W., men tapte mot Björn Johansson. Å slå Johan er aldri forventet, men det skjer. Å slå unge Filip blir nok verre og verre framover, så mye som han trener. Å slå Björn blir også vanskelig. Om det skjer er nok mer avhengig av hans eventuelle dårlige dag enn at jeg plutselig har blitt en bedre fekter enn han. Men som farsan sa: "Den som gir seg er en dritt".

Det beste med dagens trening, i tillegg til at jeg fektet ganske bra, var at jeg fikk en kort fekteleksjon.

Det trengs for å holde motivasjonen oppe.

Ingen kommentarer: