onsdag, oktober 25, 2006

14,19

En som kaller seg Fedde på KSports simforum har skrevet en detaljert analyse av crawl-teknikken.

"Gör du 20-25 armtag och är nybörjare är det en helt acceptabel ekonomi, men har du simmat i ett par år borde du ligga under 20 armtag per 25-metersbassäng. Lyckas man komma ner till mellan 15-18 har man generellt en bra teknik och under 15 har man en riktigt fin teknik."

På svømmingen i dag lå jeg mellom 16-18 tak på 25 meter.

Da treneren klokket meg inn til 14,19 sa han at med en annen badebukse hadde jeg svømme under 13. Jeg har en stor og løstsittende shorts. Han har rett, men jeg vil først ha teknikken inne får jeg begynner å fikse på utstyret og barbere kroppen for å spare noen tideler på 25 meter.

Mitt tekniske problem er "tryckfasen", men jeg tror jeg har løst det nå, i tankene, hjemme, på kontoret.

Ingen kommentarer: