mandag, september 18, 2006

Brannsår

For noen år siden var jeg på et seminar med Lasse Gustavsson.

Dina tankar, dina möjligheter
"Ett eldhav stort som Globen omger oss. Det är 800 grader varmt. En människa självantänder vid 600 grader. Håret och skägget knastrar när det brinner av och det bubblar i hörselgången när öronen smälter. Fingrarna brinner utan att det känns. Mina värderingar brann upp tillsammans med mitt ansikte den där natten. När jag vaknade var det till en ny värld. En värld av skönhet."

Den 27. august brant jeg hånda i ovnen da jeg laget middag. Bildene nedenfor er tatt den 28/8, 30/8, 31/8, 2/9, 6/9, 10/9 og 17/9.
Småsår og småskader er ikke så mye å sutre over.

1 kommentar:

Anonym sa...

Första gången jag träffade Lasse Gustavsson blev jag helt vettskrämd. Jag sålde kvällstidningar i Göteborg genom att knacka dörr. Den skräck som ilade genom min kropp när Lasse slängde upp dörren minns jag än idag.

Sen dök han upp som kund på den datafirma där jag jobbade. Ödmjukare person är svårt att hitta.

I Uppsala av alla ställen såg jag en dokumentär om honom på kortfilmsfestivalen. Lasses fru som han träffade efter olyckan var helt makalös.

Hon tycker att han är den vackraste på jordklotet och hon menar det. Det hela var så kärleksfyllt att jag höll på att ta till lipen.