fredag, mai 19, 2006

Kör alltid järnet

Begynner å bli friskere og måtte slite for å ta pauser på treningen i går, men når fokuset er på å bli enda friskere til tirsdagens Värjkamraternas så...a man's gotta do what a man's gotta do, vettja.

Forresten, når det gjelder fokuset under kamper så er det sikkert bare menneskelig at det går i bølger avhengig av hvor dyktige konkurrenter man møter. Er man sikker på seier så forsvinner fokuset litt, og vice versa. Men for en stund siden bestemte jeg meg for å gjøre som Julle sa i går at han alltid prøver å gjøre: "Alltid köra järnet".

Vær alltid hundre prosent fokusert i konkurranser. Gjør alltid mitt beste. At jeg møter dårligere fektere enn meg skal ikke bety at jeg trenger å fekte dårligere enn når jeg møter, f.eks. Julle eller Sofie eller Gustaf, og slike fenomener.

Dessverre er det lett å falle i den tankefellen. Som jeg mistenker at Sofie gjorde i år. Jeg tror at hun tok litt lett på kampen mot meg og jeg prikket inn det ene støtet etter det andre til det sto det 4-4. Da la hun inn "fenomenal"-giret sitt og slo meg.

Julle, derimot, sier at han alltid gjør sitt aller beste, og det merkes, og derfor er jeg superglad for å få inn støt mot han.

En annen ting jeg må jobbe med er å lære å lese ukjente motstandere allerede i første kamp.

Men uansett, gårdsdagens trening ble så bra at jeg feiret den med en øl: Den Glada Dansken.

Ingen kommentarer: