fredag, september 11, 2009

Tingenes triste tilfeldigheter

Det var en gang i sommer at jeg skulle parkere bilen utenfor broderns hus i Oslo etter å ha vært en tur på Tveita Senter med Ann, Meija og Noa. På vei opp bakken ser jeg at det står tre biler etter hverandre akkurat der jeg hadde tenkt å parkere, men jeg så tilfeldigvis muligheten til å svinge inn på gresset før en el-stolpe, og grep den for å parkere på innsiden av bilene, som jeg antok skulle kjøre før vi skulle videre. Med solen i øynene, et kort sekund, merket jeg plutselig at det knaker og braker og at bilen bremses ned. Jeg slipper gassen øyeblikkelig, og ser vaieren til stolpen i fronten av bilen, og vi gynges langsomt bakover.

Før og etter forrige ukes reparasjon.

5000 kronor fattigare.

Beløpet inkluderer leiebil fra Rent-A-Wreck i Uppsala.

Heldigvis slapp vi å betale egenandelen på 5000 for steinsprut-skaden som bestemte seg for å sprekke på E4, tilfeldigvis den uken vi hadde leiebilen.

Litt tur skal man ha.

Det kunne jo gått så mye verre, men uansett, for noe forbanne dritt!

Ingen kommentarer: