søndag, september 06, 2009

TIlværelsens gylne tilfeldigheter

UPPSALA
Det var en gang før avreise til Toscana at jeg satt hjemme ved frokostbordet og tilfeldigvis leste UNTs artikkel om bikramyoga - "Yoga i tropisk hetta" - og tenkte at det skal jeg prøve en gang.

TOSCANA
Det var en gang vi satt ved spisebordet i Toscana og snakket om et eller annet som tilfeldigvis fikk meg til å tenke på bikramyoga, hvorpå jeg nevnte at det virket så interessant at jeg var sugen på å prøve det en gang.
-Jeg har to billetter til bikramyoga. Si fra når du kan, sa Sofie tilfeldigvis.

UPPSALA
Det var en gang på lørdag formiddag, mens jeg skiftet bleie på Noa, at Sofie ringte.
-Kan du gå på bikramyoga i dag kl. 16?
-Ja.

Det var kortversjonen av hendelsen.

ÖSTERSKÄR
Ann, Meija, Noa og jeg kjørte til Sofie, Hans, Mira og Elis i Österskär, hvor Ann ble med barna og Hans, mens jeg og Sofie tok bilen videre til Stockholm.

STOCKHOLM
Kl. 1600-1800. Varmt. Svett. Slitsomt. Vondt. Tungt. Fascinerende. Interessant. Deilig..

ÖSTERSKÄR
Middag. Overnatting. Frokost.

Konklusjon: Mange tilfeldigheter endte i en test av en herlig treningsform og en hyggelig middag i venners lag, både for voksne og barn, som fristet til gjentagelse.

Ingen kommentarer: