lørdag, november 03, 2007

Reisedag: Uppsala-Alporchinhos

Opp kl. 04.20. Snø. Bilen startet ikke og vi gikk glipp av en biltur med Ann (som vi ikke har sett på en stund), men fikk kanskje et lengre liv sammen med henne, for hvem vet hva som hadde skjedd på den glatte veien til Arlanda? Jeg satt i hvert fall med hjertet i halsen bak en veldig snøoverrasket taxisjåfør. Snø? Glatt? Pøh? Shit! Oi! Det gikk saktere og saktere, men vi kom fram til slutt, bare for å bli sittende i et nedsnødd fly og vente på isbilen i en times tid.

Allerede før takeoff la jeg merke til en bråkjekk gammel mann som sikkert er hyggelig og snill, men som tok veldig stor plass, på alle måter, og som selvfølgelig havnet ved siden av meg. Han ble enda verre i fylla. Fysj!

Besta hentet oss på flyplassen i Faro og vi svingte innom Algarve Shopping for å spise og shoppe litt (i år, som i fjor).Vi spiste på M (som står for Meija, eller hur?)

For noen år siden tok Meija sine første skritt på Fnac, og denne gangen gikk jeg ut derfra (etter å ha brukt noen gavekort) som den stolte eier av iPod Nano på 8 Gb. Meija valgte fargen.I Bestas leilighet slappet jeg av med en øl på sofaen mens Besta (min mor og Meijas bestemor) viste Meija noen bilder og gikk tur med Figo.

Etter en tidlig middag på Vila d'Italia, og en nydelig grillet laks, tok vi kvelden.

2 kommentarer:

hansenfoto.no sa...

iPod nano? Hvilken farge? Ny eller gammel type...

Anonym sa...

Mammas gullebulle...