søndag, juni 11, 2006

Uke 23

Hjemme alene med Meija. Ann har hoppet med laget sitt, Lollypop, på Gryttjom.
Når Meija er våken ser vi på film, spiser, går til parken og leker, sykler en tur i skogen, rydder hjemme og alt mulig. Når Meija sover, jobber jeg. Det ble litt mye jobbing denne uken, og litt lite søvn på meg. At jeg ikke klarte å legge fra meg Stieg Larssons bok "Menn som hater kvinner" bidro også til søvnmangelen. Å umiddelbart begynne på "Den fjerde regelen" av Ian Caldwell og Dustin Thomason kan vel, i min fantasi, best sammenlignes med å spise dritt rett etter en fantastisk Kyckling Gruyére.

Det ble heller ikke noe fekting denne uken. Den andre grunnen til det er det ene ribbeinet mitt. Tror jeg fikk en brist i det. Smerte pleier å gå over etter noen dager, eller i det minste avta, men denne gangen gjorde den ikke det.

Lise Aune-Nansen "fylte" 10 000 hopp på Gryttjom. Bildet tok jeg fra motsatt vinge på en Rally-et-eller-annet over Näsinge for, tja, sånn ca. 9500 Lise-hopp siden, tror jeg.

På torsdag og fredag syklet vi til Disponentvillan og sjekket ut Öppna Förskolan. Et fint sted. På fredag, på vei hjem, fikk jeg en flue i øyet. Kjente den lå og sprella. Etterhvert begynte det å svi. Fem minutter senere var jeg hjemme og fikk fjernet den. Da var jaggu øyet begynt å bli rødt.

Larvefylte fugleunger stinker.

Beachmountain fylte 40, på Gryttjom. Jeg drakk øltype # 40 i år for å feire "gubben". Traff han dagen etterpå. Han så like frisk og rask ut som da han var på min alder, i 30-åra.

Har bestemt meg for å fornye fallskjermlisensen.

Passiv røyking er noe dritt. Nesten like ille som "passiv fotball", eller hva man nå skal kalle det.

Uansett, Kyckling Gruyére er godt.

Ingen kommentarer: