torsdag, september 29, 2005

Atari Lynx

Av en eller annen grunn har jeg drassa med meg en spillkonsoll siden steinalderen. En Atari Lynx. Den dukka opp av en eske her i Uppsala. I år er det mest Meija som har lekt med den, men det hender at jeg tar en runde på BMX'en eller hiver meg på surfebrettet og drar noen fete 1440-gradere.

I dag kom det en mms fra broder Tom i Oslo:
"Jeg trudde faderimeg jeg hadde kastan gett. Men her var'n." Han hadde funnet sin versjon av maskina fra steinalderen (øverst). Hans var enda eldre enn min (nederst).

Vi lurer begge på hvor i helvete flysimulatorspillet er blitt av. Selv har jeg standardspillet "California Games".

Noen kule fakta om Atari og Lynx:
1972, Atari Inc. startes for Nolan Bushnells 250 dollar.
1976, Atari Inc. selges av Bushnell til Warner Inc. for 28 millioner dollar.
1989, Atari Corp. slipper Atari Lynx, verdens første håndholdte spillsystem med fargeskjerm
.

Kilde: http://www.atarilynx.com/

Ingen kommentarer: