mandag, juni 27, 2005

The Godfather of Swooping


Tom i DeLand-ditchen i '89.

Jeg fant "the godfather of swooping"-posten på dropzone-forumet. Etter å ha lest masse svada, og litt om det som faktisk stemmer, så bare måtte jeg poste noen ord om hvem som er swoopingens gudfar:

Rickster Powell. Uten tvil.

Da jeg og broren min Tom var på DeLand for første gang i februar 1988, og gjorde 110 hopp på 10 dager med firerlaget No-Way, drev Rickster og testhoppet en uvanlig PD150 - med spesialutviklet coating som ga den bedre flyegenskaper - samtidig som han filmet laget til Tom Piras - med blant annet John Haynes III som deltager, mer kjent som Jack Jefferies. Jack drev også med kroksvinger, og både broder'n og jeg ble imponert, og motivert - mest av Rickster.

Broder'n ble så gira at han kjøpte seg en Excalibur 150, og året etter dro han til med noen fete swooper i den historiske ditchen på DeLand - i samme slengen som blant andre, Gudfar Rickster.

Ingen kommentarer: