søndag, februar 14, 2010

En bokstav og en strek...

...det var alt som skulle til for at Ann trodde det sto "Saknas øl" på handlelappen da jeg skrev Sanas ol. Det var tydeligvis blitt et lite mellomrom mellom s-en og o-en. Håndskrift er no' dritt. I hvert fall min. Uansett, i går var jeg godt i gang med pannekakelaging da jeg oppdaget at vi ikke hadde melk, og suste bort til Ica Norby med handlelappen for å røske med meg de få tingene som sto på den.

Men hvor i alle dager sto Sana-sol? Ikke der den sto forrige gang i hvert fall! Ei av damene i butikken kunne fortelle at den og andre helsekostprodukter var flyttet ut, og ble solgt av postavdelingen/Apoteket. Javel?, tenkte jeg, og betalte de andre varene før jeg stilte meg som 3. mann i postkøen.

Og det tok tid. Lang tid. Uten at noe annet skjedde enn at dama bak skranken lette etter en pakke. Til slutt fikk jeg nok og ordnet så det kom ei til.

Hun kunne fortelle at Sana-sol ikke lenger kunne stå inne i butikken på grunn av en en eller annen regel?

"Att kunna handla livsmedel, hälsovårdsprodukter och läkemedel på ett och samma ställe är bekvämt och praktiskt och något vi vet att våra kunder efterfrågar", säger Kenneth Bengtsson, vd och koncernchef för Ica AB.

Forandring bør være til det bedre, er min oppfatning, men åpenbart så fryder ikke forandring alltid - og jeg havnet i kø, to ganger, i den samme butikken. Ikke akkurat noe jeg efterfrågar.

Kø er forøvrig et ord bygd opp av det som manglet i Sana-sol for at Ann skulle få rett, at det Saknas øl.

Ingen kommentarer: